واکنش به گسیل 4 هزار نیروی انصار حزب الله به خیابان‌ها برای مبارزه با بدحجابی

ارسال: 26 شهریورMarjan Tabebordbar

شهرزادنیوز: اعلام گسیل 4 هزار نفر از نیروهای موتوری انصار حزب الله برای «مبارزه با بد حجابی»، واکنش‌های زیادی در جامعه برانگیخته و حتی سخن از وجود دولت در دولت را پیش کشیده است.

بهمن کشاورز، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری، با اشاره به برنامه انصار حزب‌الله برای گسیل 4 هزار نیرو در قالب گشت‌های ارشادی به خیابان‌ها برای مبارزه با بدحجابی، گفت: چنین حرکات سازمان یافته‌ای، بدون مجوز از مراجع صالح قابل قبول نیست و قطعا باید از آن جلوگیری شود.

وی در گفتگو با ایلنا همچنین گفته است که اگر امر به معروف و نهی از منکر از حد نصیحت و دلالت فراتر رود، نیاز به دخالت حکومت دارد و در غیر این صورت هرج و مرج، بی‌نظمی و بی‌قانونی حاکم خواهد شد که هیچ دولت و نظام منظم و قانونمندی چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

وی افزود که حضور در سطح شهر به صورت حرکت دسته‌جمعی یا حرکت در گروه‌های چندین نفره می‌تواند مصداق راهپیمایی تلقی شود و از سویی برای چنین مواردی مجوز خاص از وزارت کشور لازم است؛ آن چه تا کنون معمول بوده و صرف نظر از نظر کسانی که معتقدند برای چنین مواردی مجوز لازم نیست.

این حقوقدان تصریح کرد: در کشوری که حساب و کتاب، قانون، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه دارد، این گونه حرکات به هیچ وجه قابل قبول نیست و گمان هم نمی‌رود مقامات قضایی، انتظامی و امنیتی اجازه چنین حرکاتی را بدهند.