تجمع اعتراضی یک هزار مربی پیش دبستانی مقابل وزارت آموزش و پرورش

ارسال کننده: 18شهریورMarjan Tabebordbar

Preschool-teachers

شهرزادنیوز: حدود یک هزار تن از مربیان پیش دبستانی صبح روز دوشنبه 17 شهریور در اعتراض به اجرا نشدن قانون تعیین تکلیف آنان، استنکاف دولت از تخصیص ردیف بودجه استخدامی و توهین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس (که مربیان پیش دبستانی را بی‌سواد خوانده بود)، در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هنوز مقام مسئولی از وزارت آموزش و پرورش در جمع معترضان حاضر نشده، پلیس پلاکاردهای مربیان پیش دبستانی معترض را از آنان گرفته است.

مربیان روز پیش از آن نیز مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده بودند و به آنان وعده داده شده بود که به خواست هایشان رسیدگی شود.

ایلنا نوشته است که وزیر آموزش و پرورش پیش‌تر قول داده بود آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی 17 مرداد برگزار شود، اما این آزمون به دلیل آنچه «اختصاص نیافتن ردیف بودجه از سوی دولت» اعلام شد، برگزار نشده است.

در گزارش روز 16 شهریور ایلنا نیز آمده است که نزدیک به 500 مربی پیش دبستانی صبح آن روز مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

یکی از مربیان، که نخواسته بود نامش فاش شود، به ایلنا گفته بود که معترضان به نمایندگی از حداقل 30 هزار مربی پیش دبستانی کل کشور، در واکنش به صدور بخشنامه اخراج مربیان پیش دبستانی، اجرا نشدن قانون تعیین تکلیف این مربیان، استنکاف دولت از تخصیص ردیف بودجه استخدامی و توهین آقای عسگری آزاد، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، در صحن علنی مجلس – که مربیان پیش دبستانی را بی سواد خوانده بود – تجمع کرده‌اند.