اعتراف یک مقام قضایی: مبارزه با ماهواره و بدحجابی به ضرر حاکمیت است

ارسال: 17شهریورMarjan Tabebordbar

شهرزادنیوز: تلاش 35 ساله مقامات جمهوری اسلامی برای تحمیل سلایق خود به مردم، در مقابل مقاومت مدنی و در روند گذار جامعه به سوی مدرنیته، نتیجه مطلوب را به بار نیاورده است. یک مقام قضایی به صراحت اعتراف کرد که مبارزه با ماهواره و بدحجابی به ضرر حاکمیت تمام می شود.

پرویز علیزاده، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی، در گفتگو با سایت تسنیم، در این رابطه گفته است که 70 تا 80 درصد مردم از گیرنده‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، در علم جرم‌شناسی زمانی که منحنی یک جرم خاص از یک حد بالاتر رفت، مبارزه با آن جرم به ضرر حاکمیت است و می‌توان گفت جمع‌آوری ماهواره مردم نوعی تقابل محسوب می‌شود و این کار تبعات اجتماعی به دنبال دارد؛ کما اینکه قبلا نیز وجود داشت.

وی در رابطه با «پدیده بدحجابی» اظهارداشت که این پدیده نیز به مرور در حال گسترش است، به همین دلیل مبارزه با بدحجابی در جامعه از نظر کیفری بسیار سخت شده است و اکنون به این مسئله پرداخته می‌شود که از نظر فرهنگی با بدحجابی مقابله شود.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا زائری، نویسنده و پژوهشگر اسلامی، نیز به بی‌اعتنایی زنان و دختران به بنرها و پوسترهای تبلیغاتی برای جا انداختن حجاب مطلوب اسلامگرایان اعتراف کرده و از جمله در همایش «فعالان صنایع فرهنگی» گفته است که پوسترهایی تولید و منتشر شد و مخاطب به هیچکدام از این پوسترها و بنرها توجه نکرد. آخر مگر او با پوستر و بنر بی حجاب شده که با پوستر و بنر حجاب را انتخاب کند؟