دختران ایرانی به کشورهای ازبکستان و آذربایجان قاچاق می شوند.

ارسال کننده : آقای مسعود عاقبت اندیش 20 تیر

صدای دانشجوی آذربایجان غربی : اؤیرنجی سسی : سرهنگ مسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی “ناجا” روز پنجشنبه از قاچاق دختران ایرانی به آذربایجان و ازبکستان خبر داده است .
رئیس پلیس اخلاقی “ناجا” گفته است که اتباع خارجی پس از ازدواج با دختران ایرانی آنها با انتقال به خارج از کشور مورد آزار و اذیت گروهی قرار داده و در اختیار باندهای فساد قرار میدهند.
به گزارش تسنیم، سرهنگ مسعود زاهدیان با اعلام این خبر اظهار داشت: “متاسفانه در حال حاضر گزارشاتی مبنی بر ازدواج اتباع خارجی با دختران ایرانی دریافت کرده‌ایم که طبق این گزارشات اتباع خارجی مقیم در ایران پس از ازدواج با دختران ایرانی آن‌ها را به خارج از کشور منتقل می‌کنند و پس از انتقال آن‌ها را مورد آزار و اذیت گروهی قرار می‌دهند و آن‌ها را در اختیار باندهای فساد و فحشا قرار می‌دهند”.
وی در ادامه با اشاره به اعلام شکایت برخی دختران قربانی این شبکه‌ها به نمایندگی‌های ایران گفت:” با پیگیری‌های انجام شده پس از اعلام شکایت تعدادی از دختران قربانی این شبکه‌ها به نمایندگی‌های ایران در برخی از کشورها موفق شدیم این قربانیان را به کشور منتقل و تعدادی از عوامل دخیل در این موضوع را نیز دستگیر کنیم”.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی “ناجا” با اعلام هشدار به خانواده‌ها گفت: “خانواده‌ها باید با توجه به چنین مواردی نسبت به ازدواج فرزندانشان با اتباع خارجی هوشیاری لازم را داشته باشند تا در دام چنین افرادی قرار نگیرند”.
زاهدیان همچنین در واکنش به قاچاق دختران ایرانی، میزان این جرائم را بسیار ناچیز عنوان کرد و تهدیدات جرائم ای نچنینی را بیشتر از سوی کشورهای آذربایجان و ازبکستان دانست و گفت: “در حال حاضر باندهای قاچاق دختران از کشور ما به عنوان منطقه ارتباطی استفاده می‌کنند و این باندها دختران قاچاق شده از کشورهای مبداء را تحت عنوان توریست به ایران وارد می‌کنند و با استفاده از تسهیلات پروازی ایران، آنها را به کشورهای مقصد ترانزیت می‌کنند. به عبارت دیگر هم سرشاخه این باندها و هم مقصد این باندهای قاچاق در مکانی خارج از کشور ایران قرار دارند و از خاک ایران فقط به عنوان یک کانکشن ارتباطی استفاده می‌کنند”.