اطلاعیه 496کمیته کودک

تجاوز به کودکان و نوجوانان در ایران و تاکید بر لزوم پنهان‌کاری مسئولان

مروری بر ابعاد این فاجعه
– پس از آنکه والدین دو دانش‌آموز از ناظم دبستانی در غرب تهران به اتهام آزار جنسی شکایت کرده بودند، سومین دانش‌آموز این مدرسه نیز شکایت مشابهی را مطرح کرده است. مشخص نیست این ناظم ۳۳ ساله و متاهل طی ۵ سال حضور در این مدرسه، دقیقا چند پسربچه را مورد آزار و اذیت قرار داده است اما عضو کمیته حقوقی انجمن حمایت از حقوق کوکان میگوید تجاوز این مرد به ۶ کودک دانش‌آموز توسط پزشک قانونی تایید شد.
– حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی وزیر آموز‌ش‌وپرورش از آزار جنسی دانش‌آموزان توسط معاون یکی دیگر از مدارس تهران نیز خبر داده گفت: رسانه‌ای شدن این اتفاقات، ضربه‌ای که به جامعه می‌زند به مراتب بیشتر از نکته‌های مثبت آن است!! غیرت ملی ما کجا رفته؟!!! وی می افزاید: به هر حال کشور ما کشوری اسلامی است و به همین دلیل هم هست که چنین اتفاقاتی در ایران کم است.!!!
– راننده سرویس یک مدرسه استثنائی در مشهد، بارها و بارها دختری را مورد تجاوز قرار می‌دهد تا این که دختربچه‌ی مبتلا به نارسایی‌های جسمی و ذهنی، حامله می‌شود و:
دیوان عالی کشور حکم زنای غیرمحصنه داده ، تنها حکم ۱۰۰ ضربه شلاق برای متجاوز صادر میکند!!!
– معلم ورزش مدرسه‌ای در جنوب تهران با شکایت 14دانش‌آموز به ‌اتهام کودک‌آزاری و سوءاستفاده از دانش‌ آموزانش به دستور قضات دادگاه کیفری‌ استان تهران بازداشت شد، این معلم ورزش بچه‌ها را مورد آزار جنسی قرار داده ‌ و برخی از آنان را وادار می‌کرد تا عریان در برابر او ایستاده و از آنها عکس تهیه می‌کرد. پزشک قانونی تجاوز جنسی در مورد هیچ‌کدام از این ۱۴ دانش‌آموز را مورد تایید قرار نداده است.
در حالی است که چهارکودکی که دانش‌آموزان مدعی‌ هستند توسط مربی مورد آزار قرار گرفته‌ بودند، حاضر به طرح شکایت نشده و حتی برای بازجویی‌ هم به دادگاه نرفته‌اند. بررسی شکایات نشان می دهد که قربانیان بین ۸ تا ۱۱ سال هستند.
قاضی کشکولی، رئیس دادگاه : در حال حاضر نمی تواند درباره جزییات آن اظهار نظر کند. به خانواده های شاکیان گفته شده که برای پیگیری پرونده شکایتشان به هیچ عنوان با رسانه ها مصاحبه نکند.
– دختری ۹ ساله در شهریار به مدت دو سال در مدرسه مورد اذیت و آزار جنسی ناظم مدرسه واقع می‌شد، او با بردن این دختر به دفتر کارش وی را در اختیار پسر ۱۸ ساله‌اش به همراه دوستانش قرار می‌داد.
– سال گذشته یکی از دلال‌های فوتبال ۱۳ نوجوان را به عضویت تیمی درآورده ، آن‌ها را در خوابگاه شبانه‌روزی قرار می‌دهد. و پس ازسواستفاده جنسی و از اذیت و آزار آن‌ها فیلم تهیه می‌کند.
این قربانیان متاسفانه برای همیشه قربانی می‌شوند
– یک دختر ۱۳ ساله ساکن در یکی از محلات شرق تهران توسط یک از پسران محله به زور به خانه برده شده و با زور به او تجاوز می‌شود. این تجاوز 5 سال به طول می‌انجامد تا اینکه دختر باردار شده. بعد از آن با زور او را به دفتر ثبت ازدواج و طلاق می‌برد و به عقد خودش درمی‌آورد. این دختر، پدر و مادر بیچاره‌ای دارد که تا به حال از ترس چیزی نگفته اند.
اینک شاهد یک ترس عمومی نسبت به آینده کودکان و فرزندانمان هستیم.
496
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق کودک و نو جوان