اطلاعیه شماره498 نمایندگی دانمارک

ماده ی 6 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر انسانی سزاوار و محق است تا همه جا در برابر قانون به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود

حجاب اجباری،یا نقض گسترده حقوق زنان به شیوۀ قانونی

بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند از ورود افراد بدحجاب و بی‌حجاب به ادارات و دستگاه‌های دولتی ممانعت می‌شود.
فرماندار نهاوند با تأکید بر لازم‌الاجربودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی افزود: « برای مقابله با پدیده بدحجابی، دستگاه‌های دولتی باید از ورود افراد بدحجاب و بی‌حجاب به داخل ادارات ممانعت کنند در غیر این صورت مدیر اداره باید پاسخگو باشد.»
گزارش های حقوق بشری به روشنی نشان می‌دهد زنان در ایران بیشترین و فراگیرترین آزار و اذیت‌ها را به خاطر مقاومت در برابر حجاب اجباری تجربه کرده‌اند و طیف گسترده‌ای از بدیهی‌ترین حقوق شهروندی‌شان تنها به دلیل تبعیت نکردن از قوانینی که آنها را مجبور به پوشاندن سر و بدن خود می‌کند، به شکلی سازمان‌یافته نقض شده است.
طبق آمارهای رسمی، بیش از۳۰هزار زن در ده سال گذشته به دلیل قوانین مربوط به حجاب بازداشت شده اند.
ما فعالان حقوق بشر بر این باوریم که از ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی حقوق اولیه زنان در ایران به شکلی سازمان‌یافته و گسترده به دلیل نپذیرفتن قوانین مربوط به حجاب، نقض شده است.
اعضای نمایندگی دانمارک نقض حقوق زنان را در کلیه مراکز اعم از خانواده، اجتماع، ادارات دولتی و غیر دولتی محکوم نموده خواهان رعایت و برقراری کلیه مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر می باشند.
498
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران/
نمایندگی دانمارک