برای ساجده عرب سرخی هم احضاریه از اوین رسید

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 18تیر

به دنبال بازداشت روزنامه نگاران و فعالان سیاسی، ساجده عرب سرخی برای اجرای یک سال حبس به اوین فراخوانده شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، ساجده عرب سرخی که چندی پیش برای حکم غیابی صادره شده اش تقاضای تجدید نظر کرده بود، امروز در حالی احضاریه اجرای حکم دریافت کرد که مشخص نیست این اجرا مربوط به کدام حکم می باشد.

فرزند ارشد فیض الله عرب سرخی سال گذشته پس از پیروزی روحانی در انتخابات به ایران بازگشت و در بدو ورود پاسپورتش ضبط و بارها برای بازجویی فراخوانده شد.

وی سال گذشته نیز پس از آنکه وی برای یکی از بازجویی هایش فراخوانده شده بود بازداشت شد. ساجده عرب سرخی با قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی بعد از آنکه یک شب در بند زنان زندان اوین بود آزاد شد. اما طی این مدت بارها برای بازجویی فراخوانده شده بود.

اتهام ساجده عرب سرخی مانند بسیاری از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدنی، “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی” است. در همین حال وی در دادگاهی غیابی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. حکمی که ساجده عرب سرخی به آن اعتراض و درخواست تجدید نظر کرده است.

مریم شربتدار قدس مادر ساجده عرب سرخی نیز چندی پیش به اتهام نشر اکاذیب” و “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

ساجده عرب سرخی فرزند فیض الله عرب سرخی است. فیض الله عرب سرخی، معاون وزیر بازرگانی دولت سیدمحمد خاتمی و زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین بود که سال گذشته در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و در حالی که در بیمارستان امام خمینی به سر می برد با ابلاغ حکمی آزاد شد. این رزمنده دوران دفاع مقدس و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که تیرماه سال ۸۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به گذراندن ۵ سال حبس محکوم شده بود.