اطلاعیه 491 کمیته ی جوان و دانشجو

ماده ٣ اعلامیه جهانی حقوق بشر :
هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
ماده اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

“حسین رونقی ملکی” را آزاد کنید

سید حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر، فعال دانشجویی، وبلاگ نویس، زندانی سیاسی و مسئول کمیته مبارزه با سانسور در ایران “ایران پروکسی” است و هم چنین دارای سابقه بازداشت و زندان می‌باشد.
حسین رونقی با نام مستعار بابک خرمدین در ایران به وبلاگ نویسی می‌پرداخت، وی همچنین در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت وبلاگ و عبور از فیلترینگ تخصص داشته و در زمینه مبارزه با سانسور در فضای سایبری ایران تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است.
حسین رونقی ملکی زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین با تایید پزشکان زندان اوین طی روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه به بیمارستان هاشمی نژاد تهران منتقل شد.
این در حالی است که وی در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۳۹۰ به دلیل عدم انتقال به موقع به بیمارستان و عدم مرخصی استعلاجی یک کلیه خود را از دست داد و تحت عمل مجدد قرار گرفت.
او که به اتهام «عضویت در شبکه ایران پروکسی، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهوری» بازداشت و زندانی شده است, مدت پنج سال است که در زندان به سر میبرد .

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجوی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران، رفتار غیرانسانی دستگاه قضائی جمهوری اسلامی با زندانیان و فعالان دانشجوئی را که نقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق بشر می باشد، به شدت محکوم نموده و خواهان آزادی بدون قید و شرط ایشان و فراهم نمودن شرایط درمان وی میباشد.
491

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو