زنان در مسابقه والیبال با لهستان نیز اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند/ شیوه دور زدن قانون جهانی

ارسال کننده: آقای غلامرضا اخلاقی 28خرداد

کارکنان فدراسیون والیبال حاضر در ورزشگاه به زنانی که برای دیدار بازی والیبال ایران و برزیل آمده بودند اما اجازه تماشای مسابقه تیم‌ملی کشورشان در برابر برزیل را نیافتند وعده دادند که مجوز حضور زنان در بازی با لهستان صادر می شود، اما تاکنون هیچ مقام رسمی این وعده را تایید نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقه والیبال ایران و برزیل که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تعدادی از زنان علاقه مند به این ورزش که حضورشان در ورزشگاه از سوی فدراسیون والیبال ممنوع شده بود در مقابل ورزشگاه حضور یافتند و خواستار حضور در ورزشگاه شدند.

«صبا شعردوست» خبرنگار، یکی از زنانی که برای تماشای مسابقه والیبال به ورزشگاه آمده بود در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: ورود زنان به ورزشگاه یکی از تعهدات فدراسیون والیبال است و فدراسیون حق ندارد از ورود بانوان جلو گیری کند.

وی افزود: یکی از دلایلی که از سوی فدراسیون برای این ممنوعیت وجود داشت عدم تقاضای بانوان برای حضور در ورزشگاه بود که حضور ما در مقابل درب ورزشگاه نقض این مساله را اثبات می‌کند.

شعردوست ادامه داد: این ممنوعیت علاوه بر تبعیض، ارتکاب بی قانونی از سوی فدراسیون نیز هست، به ویِژه به این خاطر که چندین اتومبیل از زنان برزیلی وارد ورزشگاه شدند و در واقع تنها ورود زنان ایرانی به ورزشگاه ممنوع بود.

وی گفت: بازی امروز والیبال هم با ممنوعیت حضور زنان روبروست اما به ما گفته شده که از بازی لهستان مجوز حضور زنان ایرانی صادر می شود اما پیگیری های ما از مسئولین برای صحت این خبر تا کنون بی نتیجه مانده است.

محمود افشار دوست دبیر فدراسیون والیبال با تکذیب خبر صدور مجوز برای حضور زنان در بازی ایران و لهستان به خبرنگار ایلنا گفت: عدم حضور بانوان در سالن برای فدراسیون والیبال ایران امتیاز منفی محسوب می شود و و بر اساس قوانین ما نباید از ورود خانمها جلوگیری کنیم به همین دلیل هم به تعدادی از کارمندان خانم فدراسیون اجازه ورود به ورزشگاه را می‌دهیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم اتفاقی بیافتد که بتوانیم قوانین اسلامی و هم قوانین بین المللی را اجرا کنیم، این مساله بستگی به وزارت ورزش و جوانان دارد و در نهایت آنها باید تصمیم بگیرند.