بابا، مامان را جلوی چشمم آتش زد

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 27خرداد

روزنامه اعتماد: حتي اگر مهرشاد پنج ساله ضربات مشت و لگد پدرش به مادر جوانش را فراموش كند، بعيد به نظر مي‌رسد بتواند صحنه‌يي را كه پدر گالن بنزين را روي مادرش خالي كرد و مرضيه و خانه‌اش را يكجا به آتش كشيد، از ياد ببرد. حادثه وحشتناكي كه 15 روز بعد با مرگ مادر مهرشاد در بيمارستان سوختگي ساري تلخ‌تر هم شد و امروز پسربچه پنج ساله بايد منتظر باشد تا خبر اعدام پدر هم به گوشش برسد.

وقوع ماجرا با يك حادثه معمولي شروع شد، خانه‌يي در روستايي از توابع شاهرود آتش گرفته بود و آتش‌نشانان هنگام اطفاي حريق زني را از ميان شعله‌هاي آتش خارج كردند كه به‌شدت دچار سوختگي شده بود. اين زن 30 ساله توسط عوامل اورژانس به نزديك‌ترين بيمارستان منتقل شد اما شدت سوختگي مرضيه به‌حدي بود كه با تشخيص مسوولان بيمارستان به بيمارستان سوختگي ساري منتقل شد.

اين زن 15 روز را در اين بيمارستان سپري كرد اما سوختگي با بنزين شديدتر از آن بود كه بدنش توان مقاومت در برابر آن را داشته باشد و جان خود را از دست داد.

با مرگ مرضيه، خانواده او به پاسگاه بخش مركزي شاهرود رفته و خواستار برخورد با عاملان اين حادثه شدند، آنها معتقد بودند كه مرگ دخترشان مشكوك بوده و به نظر پاي فرد ديگري در ميان است. خانواده مرضيه همچنين از مفقود شدن نوه پنج ساله‌شان از روز حادثه خبر داده و گفتند كه از 30 ارديبهشت ماه تاكنون از او بي‌خبرند.

پس از شكايت خانواده اين زن تيمي ويژه در پليس آگاهي شاهرود براي پيگيري و رسيدگي به اين موضوع تشكيل شد و آنان به تحقيق از اطرافيان مرضيه پرداختند، در تحقيقات كارآگاهان همچنين مشخص شد كه همسر 32 ساله اين مرد مدتي بيكار بوده و به استناد آنچه همسايه‌ها مي‌گفتند چندين بار صداي درگيري اين زن با همسرش را نيز شنيده‌اند.

با كسب اين اطلاعات كارآگاهان، همسر اين زن به هويت «م» را به مقر پليس احضار كرده و تحت بازجويي قرار دادند اما وي در بازجويي‌ها مدعي شد كه پس از درگيري با همسرش، او گالن بنزين را روي خودش ريخته و خودسوزي كرده است. اين مرد همچنين در برابر پرسش كارآگاهان از محل پسر خردسالش گفت كه وي در خانه پدري و تحت نظر پدر و مادرش است.

برخلاف اينكه اين مرد در اظهارات خود با آرامش كامل صحبت مي‌كرد، اما كارآگاهان به بررسي سوابق وي پرداخته و متوجه شدند كه او اعتياد شديدي به مواد مخدر دارد و مدتي است كه بيكار است.

اين اطلاعات شك كارآگاهان را برانگيخت و آنان اين‌بار پرسش‌هايي درخصوص شب حادثه را از مهرشاد پنج‌ساله مطرح كردند. مهرشاد اما، سخناني برخلاف آنچه پدر گفته بود به زبان آورد و گفت: بابا، بعد از ريختن بنزين روي مامان او را آتش زد! جملات كوتاه مهرشاد، پرده از راز جنايتي خانوادگي برداشت و كارآگاهان اين‌بار پس از هماهنگي با مقام قضايي همسر اين مرد را دستگير و به مقر پليس آگاهي منتقل كردند.

اين مرد باز هم ادعاي قبلي خود را تكرار كرد و حاضر به پذيرش قتل همسرش نشد تا اينكه سرانجام پس از گذشت 48 ساعت لب اعتراف گشود.

متهم به قتل مرضيه در اعترافات خود گفت: «?از مدتي پيش بيكار بودم و به مصرف مواد مخدر هم اعتياد داشتم، اين موضوع بارها اعتراض مرضيه را به دنبال داشت و او از من خواسته بود كه مصرف مواد را كنار گذاشته و به دنبال شغل مناسب باشم، آن شب هم در خانه بوديم كه بر سر همين موضوع بحثمان شد و پس از مدتي بحث بالا گرفت و نمي‌دانم چه شد كه پس از درگيري فيزيكي گالن بنزين را روي سر مرضيه خالي كردم و با فندكي كه به همراه داشتم او را به آتش كشيدم. پس از آن خانه‌ام نيز به آتش كشيده شد.» متهم به قتل با بيان اينكه تمامي اين اتفاقات در مقابل چشمان پسرش رخ داده گفت: پس از حادثه مهرشاد را به خانه پدر و مادرم منتقل كردم، تا اينكه متوجه شدم مرضيه به خاطر شدت آسيب ديدگي در بيمارستان جان خود را از دست داده است.

با اعترافات متهم، پرونده با موضوع قتل در پليس آگاهي شاهرود تشكيل شد و متهم به همراه پرونده براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا و پس از آن راهي زندان شد.