“حراست شبکه بهداشت بوکان، زنان کارمند را تهدید به تجاوز جنسی می‌کند”

ارسال کننده: 21خرداد Marjan Tabebordbar

آژانس کُردپا: فشار و تهدید پرستار و زنان کارمند مراکز درمانی بوکان از سوی حراست شبکه بهداشت این شهر، نگرانی و نارضایتی در این نهادها را درپی داشته است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به گفته یک منبع مطلع در شهر بوکان، طی چند سال گذشته شماری از کارمندان بیمارستان‌های شهرستان بوکان از سوی مسئولان حراست شبکه بهداشت بوکان از کار اخراج شدند و همچنین چند زن کارمند با تهدید تجاوز جنسی روبه‌رو شده‌اند.

این منبع افزود: “ج.ر” که مسئول حراست شبکه بهداشت اهل میاندوآب می‌باشد به مدت ١٠ سال مسئولیت حراست شبکه بهداشت شهر بوکان برعهده داشته و در این مدت چندین کارمند بیمارستان شهر بوکان از جمله “قاسم رحیمی‌آذر، علی اسماعیل‌نژاد و شورش آریاپور” را به زندان افکنده و از کار اخراج کرده است.

وی گفت: این مسئول با یک نفر دیگر به نام “ک.آ” که پیشتر نماینده سپاه در شهر بوکان بوده و هم‌اکنون مسئول بخش “کارگزینی” شبکه بهداشت می‌باشد به زنان کارمند بیمارستان شهر بوکان اعلام کرده: اگر برای آنها “جاسوسی” نکنند، به آنان تجاوز جنسی خواهند کرد.

این منبع که به شرط محفوظ ماندن هویتش حاضر به گفتگو با خبرنگار کُردپا شد، اظهار داشت: این دو تن که در نهادهای امنیتی شهر بوکان افرادی شناخته شده و صاحب نفوذ می‌باشند با همکاری یک شهروند ساکن بوکان به نام “ر.ک” به شیوه گسترده اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند و تاکنون ده‌ها جوان این شهر را معتاد نمودند.

دفاع از “منافع نظام” و “جاسوسی” به عنوان کاری‌های تعریف‌شده‌ی نیروهای حراست در دانشگاه و مکان‌های دیگر حکومتی مانند بیمارستان می‌باشد و مسئولان حراست در این مکان‌ها از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران انتخاب می‌شوند.