اعتراض سوسن پرور به سانسور روایت‌های زنانه در سریال غربت

۲۲.مهر.۱۴۰۳ ایران وایر

سوسن پرور»، بازیگر سریال «غربت»، پس از حذف برخی از بخش‌های فیلم در قسمت پنجم، از سانسورهای اعمال شده در این فیلم انتقاد کرد.

او با انتشار ویدیویی در اینستاگرام نوشت: «بشکنید این تیغ سانسور را، تمام کنید این تکه‌تکه کردن یک اثر ر،  شاید آن تکه‌ای که شما برمی‌دارید قلب یک اثر باشد. مگر روایت چند زن خسته که دنبال فردای بهتری هستند کجایش دل جامعه را می‌شکند که باید تکه‌تکه شود. چرا تا پای زنی در قصه مطرح می شود، نگاه‌ها حساس‌تر می‌شود. چرا ترس و وحشت از قصه‌های زنانه؟ چرا سریال غربت بیلبورد ندارد، اصلا چرا باید یک مدت طولانی توقیف شود.»

او خطاب به «امیر پورکیان»، کارگردان سریال غربت نوشت: «این اثر بچه‌ توست، وقتی به تو زنگ می‌زنم که چرا این قسمت فلان سکانس نیست تو به من می‌گویی آرام باش. این حرف را برای تسلای دل من می‌زنی؟ از تو بعید است که اجازه می‌دهی تیغ سانسور آزادانه در اثرت بچرخد. امیر جان این قرار ما نبود، من با تمام دلم آمدم سر کار غربت و امروز دل من امانت در کار توست نگذار بمیرد.»

سریال غربت که در حال پخش در شبکه خانگی است، چندی پیش بعد از پخش سومین قسمت توقیف شده بود.

این توقیف به‌دلیل آنچه از سوی برخی تصویرسازی نامناسب از مردم حاشیه‌نشین استان‌های عرب‌نشین ایران عنوان شد، اعمال شد.

«محسن موسوی‌زاده»، نماینده مردم اهواز در مجلس هم در اعتراض به این سریال گفته بود: «اقدام نابخردانه سریال نمایش خانگی غربت در توهین به قومیت شریف عرب را به صورت جدی پیگیری کردم. رییس ساترا در پاسخ اعلام کرد که این سریال فاقد مجوز است و باید از شبکه خانگی حذف شود.»