حساب اینستاگرام زینب موسوی پس از شوخی با اظهارات محمود فکری مسدود شد

۲۱.مهر.۱۴۰۳بی‌بی‌سی

مراجعان به صفحه اینستاگرام خانم موسوی در ساعات گذشته با پستی روبرو شدند که روی آن نوشته شده: «حسب دستور مقام محترم قضایی این صفحه به علت انتشار محتوای مجرمانه مسدود شد.»‌‌‌

مسدود شدن حساب کاربری او در اینستاگرام، چند روز پس از آن روی داد که زینب موسوی با انتشار ویدیویی به اظهارات همجنس‌گراستیزانه هفته گذشته محمود فکری، سرمربی سابق باشگاه استقلال واکنش نشان داد و در قالب یک شوخی با مضمون جنسی گفت که همه مردم ایران در این سال‌ها تحت فشار بوده‌اند.

در روزهای اخیر مصاحبه‌ای از آقای فکری در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده که در آن با عبارتی همجنسگراستیزانه به یکی از مربیان فوتبال ایران توهین می‌کند.

چهار روز پیش هم خانم موسوی با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس خبر داد که به او پابند الکترونیکی‌ بسته‌اند.

زینب موسوی، در جریان اعتراض‌های سراسری «زن، زندگی، آزادی» در سال ۱۴۰۱ بازداشت شد و سپس به دو سال زندان محکوم شد. او پس از مدتی خبر دارد که با «عفو معیاری» آیت‌الله خامنه‌ای آزاد شده است. ‌

‌صفحه اینستاگرام زینب موسوی در بهمن ۱۴۰۰ نیز بسته شده بود.

‌زینب موسوی، کمدین اهل قم و خالق شخصیت «امپراتور کوزکو» است. ‌‌‌‌

او که ازاولین و معدود کمدین‌های زن در ایران به حساب می‌آید، در تلویزیون ایران هم استندآپ کمدی اجرا کرده است که از جمله اقدامات کم‌سابقه برای زنان کمدین در این کشور محسوب می‌شود.

خانم موسوی پس از آزادی از زندان در سال ۱۴۰۱ دیگر با شخصیت امپراطور کوزکو طنزپردازی نمی‌کرد. او در اولین ویدیو پس از آزادی‌اش گفته بود که «امپراطور سابق» است و از او خواسته شده که فقط به مسایل زندگی‌اش بپردازد.

امپراطور کوزکو» نام یک شخصیت خیالی بود که صدها هزار دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی داشت.

این شخصیت، تصویرگر یک زن سالمند قمی بود که با چادر و زبانی گزنده و بی‌پروا اخبار و رخدادهای اجتماعی روز را در قالب طنز با مخاطبان خود مرور می‌کند. ‌

شهرت خانم موسوی پس از حضور در برنامه خندوانه افزایش یافت. او تا کنون بارها از«احضار و اعمال ممنوعیت‌ها» برای تصویر و حضور کاری‌ خود در رویدادها و«تهدید‌های جانی از جمله اسیدپاشی»خبر داده بود.