گزارشی از وضعیت زنی که به دلیل بدحجابی هدف تیراندازی پلیس قرار گرفت

آرزو بدری افسوران شهروند سی و یک ساله، حدود ده روز پیش به دلایل مرتبط با حجاب اجباری در شهر نور حین رانندگی، توسط ماموران پلیس هدف تیراندازی قرار گرفت و از ناحیه ریه و کمر (نخاع) به شدت آسیب دید. بر اساس گزارش بی بی سی فارسی، او هم اکنون از کمر به پایین هیچ حسی ندارد.

بر اساس این گزارش، حدود ده روز پیش آرزو بدری افسوران شهروند سی و یک ساله در شهر نور واقع در استان مازندران که ماشینش به خاطر عدم رعایت “حجاب اجباری” حکم توقیف داشته در حین رانندگی مورد هدف تیراندازی پلیس قرار گرفت.

بی بی سی فارسی اعلام کرده که پزشکان بعد از گذشت این مدت موفق شدند گلوله را از کمر این شهروند خارج کنند اما ریه و نخاع او آسیب جدی دیده است. او از کمر به پایین هیچ حسی ندارد و در ماه‌ های آینده مشخص می‌شود که او کاملا از کمر به پایین فلج شده است یا خیر.

پلیس ایران از اجرای طرح موسوم به «نور» برای برخورد با زنان با پوشش اختیاری از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه خبر داد. از زمان آغاز این طرح که با نیت اعمال فشار مضاعف برای تحمیل حجاب اجباری به شهروندان اجرا شد، گزارشات متعددی از برخورد خشونت‌آمیز و بازداشت زنان بر سر حجاب منتشر شده است.( هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۲۰)