عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت حورا نیک بخت در زندان اوین

حورا نیک بخت، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی پزشکی تخصصی محروم مانده است. وی اخیرا برای درمان به بیمارستان اعزام شده و پس از مدتی کوتاه، بدون رسیدگی پزشکی مناسب به زندان بازگردانده شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم نیک بخت روز پنجشنبه با علائمی از جمله لرزش بدن، عدم توانایی تکلم و با حال نامساعد جسمانی به بهداری زندان منتقل شد و دکتر زندان در معاینه ها به او گفته که دچار سکته مغزی شده است. سپس حورا را به بیمارستان شهدای تجریش اعزام کردند. پزشکان اعلام کردند که سکته مغزی نبوده، اما خطر سکته مغزی برای او وجود دارد و کوچکترین تنش یا فشار عصبی یا هیجان منجر به سکته مغزی او خواهد شد. در نهایت وی ظهر روز جمعه به زندان بازگردانده شد. حورا نیکبخت نیازمند درمان و رسیدگی تخصصی پزشکی است.”

حورا نیک بخت، شهروند ساکن تهران در تاریخ بیست و سوم خردادماه، پس از حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این متهم سیاسی در تاریخ بیستم تیرماه، در شعبه مذکور برگزار شده بود. وی نهایتا اوایل مردادماه سال جاری،توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری به یک سال حبس محکوم شده است.
( هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ )