محکومیت حکم اعدام شریفه محمدی؛ کانون صنفی معلمان: حکومت برای جلوگیری از سازماندهی جمعی تلاش می‌کند

شریفه محمدی، فعال کارگری زندانی محکوم به اعدام.

در ادامه محکومیت حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری زندانی، در ایران و جهان، کانون صنفی معلمان ایران (تهران) روز شنبه ۲۳ تیر در بیانیه ای، حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی رشت را «تلاشی از جانب حاکمیت در جهت ایجاد هراس در جامعه برای جلوگیری از تلاش برای هرگونه سازماندهی جمعی»‌ نامید.

این تشکل صنفی معلمان در بیانیه خود، اقدام به محکومیت حکم اعدام برای خانم محمدی را بر اساس «رسالت خود در دفاع از حقوق فعالان اجتماعی این سرزمین و در اعلام همبستگی با سایر نهادها و تشکل‌های صنفی و مدنی»‌ دانست و این حکم را «غیرانسانی و غیر عادلانه»‌ توصیف کرد.

در روزهای اخیر، فعالان و تشکل های حقوق بشری، کارگری و صنفی در ایران و نیز سازمان های حقوق بشری و اتحادیه های کارگری در جهان همراه با شماری از فعالان ایرانی مانند مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون صدور حکم اعدام برای خانم محمدی را محکوم کرده اند.

همچنین در تجمع های اعتراضی بازنشستگان در چند شهر ایران و نیز تجمع معترضان ایرانی در اروپا و کانادا بر لزوم لغو حکم اعدام این فعال کارگری و آزادی او تاکید شده است.

در شبکه های اجتماعی نیز اعتراض های گسترده ی به صدور حکم اعدام برای خانم محمدی انجام شده است. در این ارتباط، اسماعیل عبدی، از فعالان صنفی معلمان که به اتهامات امنیتی نیز بازداشت و زندانی شده بود، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:‌ « تقریباً همه‌ کنشگران صنفی و فعالان مدنی مستقل، روشنفکران و نویسندگان، سندیکاها و گروه‌های مردمی، پرونده‌سازی و حکم ناعادلانه‌ اعدام علیه شریفه محمدی را محکوم و به آن اعتراض کرده‌اند. این حمایت گسترده نشانه‌ سلامت این فعال کارگری است. او باید فوراً و بدون قید و شرط آزاد شود.»

( صدای آمریکا  ۲۷ تیر ۱۴۰۳)