اسدالله فخیمی و حوری خانپور مجموعا به هشت سال حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا

اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور (حوری خانپور) توسط شعبه بیست و نهم دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به پنج سال حبس و سه سال زندان محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور به حبس محکوم شدند.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم صادر شده است، آقای فخیمی و خانم خانپور از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی” به ترتیب به پنج سال حبس و سه سال زندان محکوم شده اند.
در تاریخ بیستم تیرماه سال جاری، منزل شخصی اسدالله فخیمی و حوری خانپور توسط ماموران وزارت اطلاعات مورد تفتیش قرار گرفت. ماموران شماری از وسایل دیجیتال از جمله لپ تاپ ها و تلفن های همراه این شهروندان را ضبط کردند. این دو شهروند همزمان با این رویداد، به دادسرای اوین احضار شدند.

در مردادماه سال جاری، نخستین جلسه بازپرسی اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور (حوری خانپور) در شعبه قضایی مذکور برگزار شد.

در تاریخ چهاردهم آبان، دومین جلسه بازپرسی این زوج در شعبه یکم بازپرسی دادسرای اوین برگزار شد و در پایان جلسه، این شهروندان با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شدند. هرانا ۱۴۰۲/۱۰/۰۶