صدور حکم و احضار فعالین زن کُرد طی هفتە گذشتە

ارسال کننده خانم مرجان تابع 17 فروردین 93

طی هفتە‌گذشتە افسانە بایزیدی از فعالین دانشجویی کُرد از سوی دادگاه بە حبس محکوم شد و یکی از فعالین زن ساکن سلماس بە دادگاه احضار گردید.

بر پایە گزارشات منتشر شدە، افسانه بایزیدی فرزند ابوبکر و دانشجوی دانشگاه پیام‌نور ـ واحد بوکان به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم شده است.

این دانشجوی ٢٨ ساله، بیست و پنجم آبان‌ماه سال گذشته بهمراه برادرش به نام شاهو بایزیدی از سوی نیروهای اطلاعاتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و پس از ٢٣ روز نگهداری در اداره اطلاعات شهر بوکان با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

از سوی دیگر، روز ششم فروردین‌ماه، مأموران وزارت اطلاعات در سلماس یک زوج کُرد را به این اداره احضار و آنان را مورد تهدید قرار دادند.

لقمان احمدی فرزند حفض‌الله و همسر ايشان مهين، از اهالی روستای “ليلوس” می‌باشند که در پی احضاریه‌ی اداره‌ی اطلاعات شهرستان سلماس، مورد “بازجویی و ضرب و شتم” قرار گرفتند.

به گفته‌ی منابع محلی، این دو شهروند کُرد بارها به نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در سلماس احضار و به عضویت و تبلیغ برای احزاب کُرد اپوزسیون متهم شده‌اند.