عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت الهه محمدی در زندان اوین

هرانا

الهه محمدی، روزنامه نگار کماکان در زندان اوین در بازداشت بسر میبرد. پزشک زندان آزمایش هایی را برای خانم محمدی تجویز کرده که علیرغم گذشت دو ماه، با کارشکنی مسئولان، این امر تاکنون محقق نشده است.

 الهه محمدی، روزنامه نگار بازداشتی در زندان اوین از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است. سعید پارسا، همسر الهه محمدی در این خصوص گفت: “نزدیک به دو ماه است که پزشک زندان اوین، اعزام اورژانسی الهه محمدی را برای انجام سونوگرافی ثبت کرده است. در این مدت یک بار پس از اعزام، پزشک مربوطه از ویزیت الهه خودداری کرد. نوبت دیگری از یک مرکز درمانی دیگر گرفتیم که این‌ بار زندان از اعزام وی خودداری کرد. دو روز بعد نوبت جدیدی تعیین شد. این‌ بار بعد از چهار ساعت معطلی و بدون اطلاع الهه، او را به سمت مرکز درمانی نامشخصی بردند که در پی مخالفت الهه، وی را به زندان بازگرداندند.”
الهه محمدی روزنامه نگاری است که به شهر سقز رفت و گزارش مرگ مهسا امینی را تهیه کرد که این گزارش در روزنامه هم میهن منتشر شد.

وی در تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

تا کنون دو جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات خانم محمدی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده است. وی در این جلسات دادگاه از بابت اتهامات “همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به دفاع از خود پرداخت.