گزارشی از آخرین وضعیت مریم عباسی نیکو در زندان دولت آباد اصفهان

هرانا

مریم عباسی نیکو، شهروند بازداشتی اهل شاهین شهر، علیرغم گذشت پنجاه و دو روز از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در زندان دولت آباد اصفهان بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم عباسی نیکو، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دولت آباد اصفهان بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند در خصوص آخرین وضعیت او به هرانا اطلاع داد: “پرونده مریم جهت رسیدگی به شعبه سوم بازپرسی شاهین شهر ارسال شده است.”
این منبع مطلع در ادامه افزود: “در مرحله تحقیقات مقدماتی، اجازه حضور وکیل انتخابی داده نشد و برای مریم از وکلای مورد تایید قوه قضاییه، وکیل تسخیری تعیین شد.”

مریم عباسی نیکو، مادر بیتا شفیعی شامگاه دوشنبه پنجم تیرماه توسط ماموران اطلاعات سپاه همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در شاهین شهر بازداشت و سپس به یکی از بازداشتگاه های این نهاد امنیتی منتقل و نهایتا به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شد.

بیتا شفیعی، دانش آموز هفده ساله و فرزند خانم عباسی نیکو پیشتر به دلیل شرکت در اعتراضات مربوط به مسمومیت دانش آموزان در شاهین شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.

مریم عباسی نیکو شهروند اهل شاهین شهر متولد ۱۳۶۰، متاهل و مادر دو فرزند است.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.