امام خمینی(ره) نمونه موفقی از نگاه به زن در عرصه‌های خانوادگی و اجتماعی را به دنیا ارایه داد

ایرنا

 

خمین – ایرنا – نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) نمونه موفقی از نگاه به زن در عرصه های شخصیتی، خانوادگی و اجتماعی را به دنیا ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا نظری» شامگاه یکشنبه در سمینار علمی بین المللی نقش و جایگاه زن در جهان معاصر از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین افزود: به برکت انقلاب اسلامی، امروز کرسی های علمی و تخصصی در کشور به بانوانی که قبل تشکیل جمهوری اسلامی فاقد سواد بودند، اختصاص یافته است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: امام خمینی(ره) در سخنرانی های مختلف درباره نقش زنان در خانواده توضیحاتی داشت و مجموع آثار برجای مانده به عنوان یک منشور برای دولت های اسلامی و سعادت جوامع بشری است.
نظری گفت: دشمنان نظام از رخنه فرهنگی و تغییر ساختار فرهنگی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و حوادث اخیر برای شکستن معتقدات مردم بود.
نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یازدهم با تصویب قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به این قانون اختصاص داده است تا آسیب های وارد شده به جمعیت را جبران کند.
وی تاکید کرد: قوای مقننه، مجریه و قوه قضائیه پیگیری های لازم برای ساماندهی حجاب و رعایت حد شرعی را در دستور کار خود قرار داده اند.
نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم یادآور شد: همه ملزم به رعایت قانون در نظام اسلامی هستند و تخلف از آن موجب پیگیرد است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: نگاه به انقلاب اسلامی و پیام امام خمینی را از ابعاد سیاسی فرهنگی و دینی می توان بررسی کرد.
«محسن خیرمند» ادامه داد: امام خمینی (ره) الگوی نوین اجتماعی برای زنان را در این زمان باتوجه به جایگاه و نقش زنان پایه گذاری کردند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: سهم دادن به بانوان به عنوان افرادی که محور انسان سازی هستند از اقدامات امام خمینی (ره) است.
خیرمند با اشاره به اینکه امام راحل، زن را مربی جامعه معرفی کرد، ادامه داد: همانطور که قرآن انسان ساز است، زن نیز سازنده است.
وی تاکید کرد: براساس فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی به دنبال حذف زن از درون خانواده، انحطاط در جامعه ایجاد می شود.
خیرمند افزود: امام خمینی(ره) بر پرورش جوانان و دختران عفیف توسط زن تاکید داشتند و برای حضور اجتماعی زن، قید حجاب و عفاف را می گذارد تا زن را از وسیله بودن دور کند.
شهرستان خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در نوار جنوبی استان مرکزی است.