مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در بلگراد

ایرنا

 

تهران – ایرنا – به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر مراسمی در سالن آمفی تئاتر سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با حضور، خانواده ها و جمعی از دانشجویان ایرانی مقیم برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا در این مراسم رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلیه عرصه ها اعم از خانوادگی و اجتماعی می تواند بهترین الگو و نمونه در مسیر شکوفائی استعدادها و ظرفیت ها، ارتقای جایگاه و حرمت و برآورده شدن حقوق زنان بویژه در دورانی که نبرد روایت ها و الگوها در جریان است، باشد.

او تصریح کرد: بدیهی است در این نبرد الگوئی می تواند موفق تر و برنده تر باشد که نه تنها برای منزلت و حقوق زنان احترام و اصالت بیشتری قائل باشد بلکه بتواند منزلت و حقوق زنان را به بهترین وجه به نمایش بگذارد.

پورپزشک رایزن فرهنگی نیز اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) در جامعه ای که ملاک ارزش های خانوادگی داشتن فرزند پسر بود و ننگ دختر بودن را تنها با زنده به گور کردن پاک می کردند، معیار ارزش های خانواده می شود. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نوع رفتار و ستایش های خاص پیامبر اسلام (ص) از حضرت فاطمه(س) و بوسیدن چهره و دستان آن حضرت گفت: این رفتار معنایی بیش از محبت و نوازش معمول یک پدر نسبت به دخترش است این رفتار نشان دهنده یک رسالت و ماموریت بزرگ است برای جایگاه ویژه و والای زن در جامعه و خانواده، انقلابی بزرگ در عرصه روابط خانوادگی و انسانی و خط بطلانی بر سنت های جاهلی.

در این مراسم همچنین سخنرانی مجازی خانم دکتر ندا ملکی استاد دانشگاه تهران در خصوص نقش مادر به عنوان مهمترین شخصیت در تاثیرگذار در زندگی فرزندان و رشد جسمی و عاطفی فرزندان پخش شد.