زنان نقش موثری در مدیریت مصرف آب دارند

ایرنا

 

 

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه با بیان اینکه همه مردم در مدیریت مصرف آب نقش دارند، گفت: زنان مؤثرترین نقش را در مدیریت مصرف آب دارند.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ «زهره رستمی» در مراسم تجلیل از بانوان شرکت آبفا کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشترکین آب و فاضلاب خانگی هستند، گفت: باتوجه به اینکه مصارف خانگی، عموما مصارف شرب و بهداشتی است و تحت کنترل و مدیریت، زنان است پس این قشر می‌توانند با مدیریت درست مصرف آب، گامی اساسی در جهت اصلاح الگوی مصرف بردارند.

زنان روی سلامت روانی، اجتماعی و اقتصادی و تعالی جامعه تأثیر دارند

رئیس شورای امنیت غذایی و مشاور زنان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این جلسه گفت: زنان روی سلامت خانواده و جامعه اثرگذار هستند و سلامت زنان، سلامت جامعه را درپی دارد.

«فاطمه رضوان مدنی» سپس به موضوع تعالی سلامت و جوانی جمعیت پرداخت و افزود: جمعیت جامعه ما به سمت سالمندی پیش می‌رود و باید به فکر حفظ جوانی و سلامت جمعیت باشیم.

بخشی از خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهیم مدیون زحمات بانوان شرکت است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در این مراسم، گفت: بخشی از خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهیم مدیون زحمات بانوان شرکت است.

«رضا داودی» با اشاره به خدمات شبانه روزی و بی وقفه شرکتهای آب و فاضلاب افزود: جمعیتی پشت این خدمات بی وقفه و مستمر هستند که زحمات و تلاشهای و ایثارگری های زیادی از خود نشان می‌دهند که بخشی از این جمعیت پرتلاش بانوان شرکت هستند.

وی به سطوح تحصیلاتی و مدارج شغلی بانوان شرکت اشاره و تأکید کرد: حضور بانوان در بخش‌های مختلف و تنوع نیروی انسانی و تحصیلات در پیشبرد اهداف شرکت مؤثر است.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه سپس با ابراز خوشحالی از حضور بانوان بازنشسته شرکت در مراسم گرامیداشت روز زن، گفت: همه ما چیزهای زیادی از همکاران بازنشسته خود آموخته این و باید همواره به یاد آنهایی که با اتمام رسمی دوران خدمت اداری شأن از سیستم خارج می‌شوند باشیم.

داودی همچنین آغاز گرامیداشت یاد و نام همکارانی که در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا جان خود را از دست دادند غافل نشد و افزود: ما هنوز هم داغدار این عزیزان هستیم و بازهم به همسرانشان که در این جمع حضور دارند تسلیت می‌گویم.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه سپس با اشاره به اینکه تمهیدات درست و تلاشهای شبانه روزی مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان در تابستان گذشته نتیجه داد تا با کمترین میزان تنش آبی، تابستان را پشت سر بگذاریم گفت: این موفقیت بزرگ منتج به این شد که به عنوان یکی از چند استانی که به خوبی توانسته آمد از تنش آبی بگذرند معرفی و مورد تقدیر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گیریم و سعی میکنیم به زودی در مراسمی از همکاران مؤثر در این موفقیت بزرگ تقدیر و تشکر کنیم.

وی یادآور شد: پروژه های متعددی را در استان کلید زده ایم که با بهره برداری از آنها در تابستان آینده به ویژه در شهر کرمانشاه تابستان ۱۴۰۲ را به صورت متفاوت و کم تنش آبی تجربه کنیم.

داودی افزود: در بخش روستایی هم پروژه های متنوعی تعریف شده که تلاشمان این است که با اعتباراتی که در اختیار داریم و همچنین تخصیص اعتبارات به نتیجه برسانیم.