شهلا جهانبین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد !

بالاترین

تصویر لینک

شهلا جهانبین، فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه مهرآباد تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهارشنبه شب ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱، شهلا جهانبین، فعال مدنی بازداشت شد.
یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “خانم جهانبین که به ملاقات همسر خود آقای واحدیان شاهرودی به مشهد رفته بود. پس از ورود به فرودگاه مهرآباد تهران در ساعت حدودا ۱۲ شب، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد. وی تاکنون تماسی با خانواده خود نداشته و این امر موجب افزایش نگرانی آنها شده است.”

به گفته این منبع مطلع، “شهلا جهانبین از بیماریهای متعددی از جمله آسیب دیدگی نخاعی رنج میبرد و هم اکنون نیز از دسترسی به دارو محروم مانده است.”

خانم جهانبین همسر آقای واحدیان، پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی که یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت الله علی خامنه‌ای است. توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. محکومیت تعیین شده برای وی به دلایلی ازجمله مادر بودن و فاقد سابقه کیفری بودن به ۴۴ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. این حکم با عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای به ۳۳ ماه حبس تقلیل یافت که با استاد به ماه ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲۷ ماه زندان برای وی قابل اجراست.

شهلا جهانبین در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۲۷ ماهه خود به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود. روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰، با اعلام مسئولان زندان مبنی بر اینکه مدارک پزشکی و گواهی عدم تحمل حبس وی تائید شده است به صورت زودهنگام از زندان اوین آزاد شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.