قتل مشکوک پزشکی که برای درمان مجروحین اعتراضات به خانه‌ها می‌رفت

سازمان مبارزه با نژاد پرستی و افترا

دوشنبه ۲۱ آذر خانم دکتر آیدا رستمی پس از پایان شیفت کاری در ساعت ۷ عصر در بیمارستان شهید چمران تلفنی با مادرش صحبت می‌کنه ببینه چیزی لازم داره یا نه؟ پس از این تلفن دیگر اثری از او پیدا نمی‌شود به هر دری می‌زنند او را پیدا نمی‌کنند در روز سه‌شنبه از کلانتری اکباتان با خانواده او تماس می‌گیرند که به کلانتری مراجعه نمایند!!….نامه ای به آنها می‌دهند که تصادف کرده!! برای تحویل جنازه به پزشکی قانونی مراجعه نمایند!!…جنازه را می‌بینند در حالیکه یک‌طرف صورتش له بود یک دستش شکسته بود و پلک‌ چشم چپ او بخیه شده بود! گویا تخلیه شده بود!….در گواهی پزشکی قانونی نوشته شده بود: برخورد با جسمی سخت!!

پیکر دکتر آیدا رستمی را برای تدفین به گرگان انتقال دادند و دفن کردند.

خانم دکتر رستمی همراه با چند نفر از دانشجویان پزشکی برای درمان مجروحین اعتراضات به خانه‌ها می‌رفتند گویا شناسایی شده بودند!

لازم به ذکر ست که موبایل و کیف این جان‌باخته آزادی را به خانواده تحویل نداده‌اند.

پزشک قانونی در پاسخ خانواده او که پرسبدند جسم سخت چه بوده است؟ گفتند متعاقبا اعلام می‌گردد.

بسیاری از مجروحان وقایع اخیر از ترس بازداشت‌شدن به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مراجعه نمی‌کنند. پزشکان با شرافتی مثل خانم دکتر آیدا رستمی به یاری مجروحان می‌روند. اما طبق گزارش‌های دریافتی تعدادی از این پزشکان بازداشت شده‌اند.

علاه بر بازداشت این پزشکان، بسیاری از آن‌ها توسط ماموران حکومتی مورد ضرب و جرح قرار گرفته و یا حتی این ماموران به مراکز درمانی آنان حمله کرده اند.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا نیز می‌گوید فشار بر کادر درمان برای معرفی معترضان مصدوم موجب شده که این افراد به مراکز درمانی دولتی مراجعه نکنند.

حسین کرمانپور در مصاحبه‌ای که روزنامه «هم‌میهن» روز ۲۳ آذر منتشر کرد، گفته است در روزهای نخست اعتراضات، مدیران حراست برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی به حراست بیمارستان‌ها دستور دادند که اسامی افراد مصدوم در اعتراضات را اعلام کنند.