“مریم شفیع‌پور برای اعتراف اجباری در زندان تحت فشار است

ارسال کننده: خانم زهرا مبینی 18بهمن

Maryam-Shafipour

یک منبع آگاه به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت مریم شفیع‌پور، دانشجوی زندانی برای اعتراف اجباری در زندان تحت فشار است.

به‌گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران این منبع آگاه گفته است که به مریم شفیع‌پور اعلام شده به شرط اعتراف، حکمش کمتر خواهد شد.

وی همچنین گفت خانواده این زندانی سیاسی را ترسانده‌اند که اگر در مورد فرزندشان اطلاع‌رسانی کنند ملاقات کابینی‌شان با او قطع می‌شود.

از آن‌جا که هفت هفته است ملاقات حضوری این خانواده به دلیل مصاحبه با رسانه‌ها قطع شده است، آن‌ها ترجیح داده‌اند سکوت کنند تا ملاقات کابینی با فرزندشان نیز لغو نشود.

بنا به این گزارش مریم شفیع‌پور در دوران بازجویی مورد ضرب و شتم بازجویش که یک مرد بوده قرار گرفته و بخشی از آن در پرونده این زندانی نیز درج شده است.

به‌گفته این منبع آگاه، “صلواتی”، قاضی دادگاه با آزادی موقت شفیع‌پور مخالفت کرده و در آخرین جلسه دادگاه گفته است صلاح نمی‌داند که او آزاد شود.

مریم شفیع‌پور در پنجم مردادماه سال جاری بازداشت شد. وی ۶۷ روز در انفرادی بود و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به‌سر می‌برد.

این فعال دانشجویی پیش از این در سال ۸۹ به دلیل فعالیت‌های دانشجویی بر اساس حکم دادگاه انقلاب قزوین به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

وی از جمله اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در جریان انتخابات مناقشه‌برانگیز خردادماه سال ۸۸ بود.