اعدام یک زن زندانی همراه با ۵ اعدام دیگر طی دو روز

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام

اعدام یک زن زندانی همراه با ۵ اعدام دیگر طی دو روز

اعدام یک زن زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز، همراه با ۵ اعدام جنایتکارانه دیگر طی دو روز و عدم تحویل پیکر یک زندانی اعدام شده به خانواده

بنا به گزارشات دریافتی، آمار اعدام‌های روز‌های اول و دوم خرداد به ۶تن رسید.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲خرداد ۱۴۰۱، آمار اعدام‌ها در روزهای اول و دوم خرداد، به ۶ تن رسید. همچنین پیکر یک زندانی اعدام‌شده به خانواده زندانی تحویل داده نشده است.

زندانیان اعدام‌شده عبارتند از: یک زن به‌نام « حیاتی»، «محمد سرخ رو» اهل میناب، «عباس کمالی» اهل جاسک و «محمد مراد فاضلی» ۳۷ ساله و دارای دو فرزند اهل شیروان؛
همچنین «مصدق ملاحی» و «یک زندانی» دیگر در زندان زنجان که پیشتر خبر آن منتشر شده است.

اعدام یک زن زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز
بنا به گزارش وب‌سایت حال‌وش، سحرگاه روز یکشنبه ۱خرداد ۱۴۰۱، یک زن زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد. هویت این زندانی اعدام شده « حیاتی»‌ و اتهام وی «‌قتل عمد»‌ عنوان شده است.

اعدام این زن زندانی همزمان با اعدام عبدالباری ریگی ۳۲ساله در زندان عادل آباد اجرا شد.

لازم به یادآوری است که پس از اعدام عبدالباری ریگی که خبر آن روز گذشته منتشر شد، خانواده این زندانی از اعدام وی بی‌اطلاع بوده و مسئولان زندان پس از اعدام در ساعت ۴صبح با خانواده تماس‌گرفته و گفته اند: «بیایید جنازه را تحویل بگیرید».

یک منبع مطلع در اینٰ‌باره گفته است: «خانواده زندانی اعدام شده عبدالباری ریگی، دیروز به دنبال تحویل جسد به شیراز رفته بودند اما نتوانستند پیکر فرزند خود را تحویل بگیرند. این خانواده هم‌اکنون در شهر شیراز سرگردان هستند. مسئولان زندان عادل آباد جهت آزار و اذیت این خانواده از تحویل جنازه خودداری می‌کنند».

اعدام در زندان میناب:‌
بامداد روز دوشنبه ۲خرداد، دو زندانی دیگر در زندان میناب اعدام شدند.

این زندانیان « محمد سرخ رو» اهل میناب، و «عباس کمالی»‌ اهل جاسک میباشند.

اتهام هر دوی این زندانیان «‌مواد مخدر»‌ عنوان شده است.

به گفته یک منبع مطلع: این شهروندان از ۵سال پیش بازداشت و تا زمان اعدام در زندان میناب بسر برده اند.

اعدام در زندان شیروان
بنا به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز یکشنبه ۱خرداد ۱۴۰۱، حکم اعدام یک زندانی در زندان شیروان اجرا شد.

این زندانی «محمد مراد فاضلی» ۳۷ ساله، متاهل و دارای دو فرزند بوده است. اتهام این زندانی «‌قتل عمد»‌ عنوان شده است.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، اجرای حکم اعدام فارغ از ماهیت جرم صورت‌گرفته و شخصیت و ویژگی‌های مجرم، نقض حق حیات و بی‌رحمانه‌ترین، غیرانسانی‌ترین و تحقیرآمیز‌ترین نوع مجازات است و نقض فاحش قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

به اعتراف ارگانها و رسانه های حکومتی بسیاری از این قتل‌ها دلیلی جز فقر و فساد نهادینه شده در جامعه، که عامل آن همین حکومتی است که احکام اعدام را صادر و اجرا می‌کند ندارد.