با انگیزه ناموسی؛ قتل یک زن جوان توسط برادرانش در سنندج

هرانا

روز جمعه ۱۲ آذرماه، یک زن جوان در روستای “باباریز” از توابع سنندج، با انگیزه ناموسی توسط برادرانش با ضربات چاقو به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰، یک زن جوان در روستای “باباریز” از توابع سنندج، با انگیزه ناموسی به قتل رسید.

بر اساس این گزارش هویت این زن جوان که با ضربات چاقو توسط برادرانش به قتل رسیده است، سحر مرادی (رضایی)، ٣٣ ساله عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این شهروند به دلیل ارتباط با یک مرد از سوی برادرهایش به قتل رسیده است. خانم رضایی دارای دو فرزند بوده و دو سال پیش همسر وی فوت کرده است”.

وی افزود: “امروز شنبه ۱۳ آذرماه، جسد این شهروند بدون برگزاری مراسم در زادگاهش به خاک سپرده شده و تاکنون هیچ یک از متهمان بازداشت نشده‌ است”.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.
این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.