آیا وضعیت شغلی و کاری زنان در طرح جوانی جمعیت دیده شده است؟

برنا

مهرداد ویس کرمی با اشاره به طرح جوانی جمعیت به تشریح وضعیت شغلی و کاری زنان در این طرح پرداخت.

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: تمام تلاش در طرح جوانی جمعیت این است ضمن اینکه جلو رشد سیاسی، اجتماعی، سایر ابعاد شخصیتی زنان گرفته نشود، در عین حال آن ها بتوانند وظیفه مادری و جایگاه خود را در جامعه ایفا کنند.

او با بیان اینکه به نظر می رسد که نسبت تحصیلات و ازدواج و فرزندآوری نسبتی معکوس دارد، افزود: به معنی که هر چه خانم ها به سمت این رفتند که درس بخوانند، ازدواج و بچه دار شدن در آن ها کمتر رخ داده است.

ویس کرمی ادامه داد: تمام تلاش کمیسیون مشترک جوانی جمعیت این است که خانم ها بتوانند ادامه تحصیل دهند و به جایگاه های اجتماعی برسند تا بتوانند متاهل بودن و فرزندآوری را تجربه کنند. این شیوه سختی های خود را دارد اما باز هم کار نشدنی نیست.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای خانم های کارمند موضوع دورکاری می تواند موثر باشد، همچنین شرایط فارغ التحصیلی، جا به جایی دانشجویان، مرخصی، مهمان بودن را تسهیل کردیم تا خانم ها احساس کنند که ازدواج و فرزنددار شدن مانعی برای ادامه تحصیل و جایگاه های علمی و شغلی آن ها نیست.