در پی انتشار یک نامه؛ تشکیل پرونده قضایی علیه یک خبرنگار با شکایت وزارت نفت

هرانا

عاطفه اسماعیلی خبرنگار در پی انتشار نامه‌ای از وزارت نفت درباره حقوق و مزایای یک استخدامی جدید، با شکایت این وزارتخانه در دادسرای فرهنگ و رسانه مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، در پی انتشار یک نامه با مهر محرمانه از وزارت نفت که درباره حقوق و مزایای یک استخدامی جدید در این وزارتخانه بود، وزارت نفت به‌ جای پاسخگویی از عاطفه اسماعیلی روزنامه‌نگار، در دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده است.

در این گزارش آمده است، “منطق شکایت‌کننده چنین بوده که «اخبار منتشره به کیفیت مزبور در کانال خبری، آثار و تبعات منفی و فی‌الواقع خسارت معنوی جبران‌ناپذیری را به اعتماد عمومی نسبت به عملکرد مسوولان موثر نظام، وجهه عمومی صنعت نفت، علی‌الخصوص مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در مجامع عمومی و بین‌المللی داشته است. متهم با علم و آگاهی به مجرمانه بودن عمل انتسابی مبادرت به نشر مفاد اسناد محرمانه موصوف کرده است که این امر قطعا بستر و زمینه بی‌اعتمادی کلیه همکاران به عملکرد وزارت متبوع را فراهم خواهد کرد. در پایان نیز خواهان اعلام مجرمیت فرد مشتکی‌عنه شده است.

همچنین امتداد در این خصوص نوشت، “پرسش این است که وزارت نفت چرا این نامه را محرمانه اعلام کرده و چرا چنین ضوابطی را برای پرداخت مقرر کرده است؟ آیا جز این است که می‌خواسته‌اند کسی از مفاد سندی مطلع نشود که هیچ امر محرمانه‌ای در آن وجود ندارد. در حقیقت این یک سند به‌طور صوری و شکلی و نه واقعی محرمانه است، سندی است که با استفاده نادرست از اختیارات محرمانه اعلام شده است.”