اعتراض نماینده رودبار به حضور زنان بی‌حجاب غیرمسلمان در سریال‌های ایرانی صداوسیما

ایسنا

نماینده رودبار در مجلس با اشاره به پخش سریال‌های سرجوخه و گاندو، تلویزیون حکومت ایران را متهم کرده است که با ورود زنان بی‌حجاب غیرمسلمان به فیلم‌ها، «به دنبال حساسیت‌زدایی نسبت به بی‌حجابی است».

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس در جلسه علنی روز یک‌شنبه مجلس شورای اسلامی، این موضوع را در قالب تذكر اعلام کرده است.

پیش از این نیز علی مطهری، نماینده سابق مجلس ایران در توییتی در مرداد امسال استفاده از «گلاه‌گیس» برای بازیگر زن سریال گاندو را «حیله‌ شرعی حرام» خوانده و نوشته بود که«ظاهراً از نظر صدا و سیما برای هدف‌های سیاسی هدف وسیله را توجیه می‌کند».

از جمله حواشی سریال «سرجوخه» که از تلویزیون حکومت ایران در حال پخش است، حضور یک بازیگر زن اوکراینی است که بدون حجاب در آن نقش‌آفرینی می‌کند.

با وجود رعایت پوشش اسلامی از سوی اکثریت زنان جامعه، تا چند سال پس از انقلاب ۵۷ در ایران، حجاب، اجباری نبود. اما پس از تصویب قانون مربوط به آن از سوی مجلس و تعیین مجازات در قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۶۲، پوشش مورد تایید حاکمیت در انظار عمومی از معابر و محل‌های کار گرفته تا رسانه‌ها اجباری شد.

در سال‌های گذشته برخی کارگردانان ایرانی از روش‌هایی چون گذاشتن کلاه، کلاه‌گیس و به‌کارگیری زنان غیر مسلمان از زنان بی‌حجاب استفاده کرده‌اند که این روش‌ها حاشیه‌برانگیز شده است.