نگرانی از وضعیت زهرا صفایی در زندان قرچک بعد از سکته و عارضه قلبی

جوانه ها

زندانی سیاسی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین، بعد از سکته و عمل قلب و برغم عدم توان تحمل حبس، تحت شرایط بسیار دشوار در زندان بسر می‌برد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰، زندانی سیاسی زهرا صفایی که پیشتر دچار سکته قلبی شده و در بیمارستانی خارج از زندان برای او بالون گذاشتند، در شرایط وخیم جسمی همچنان در زندان قرچک ورامین محبوس است.

زندانی سیاسی زهرا صفایی در تاریخ نهم شهریور ۱۴۰۰ بطور ناگهانی در زندان قرچک دچار حمله و سکته قلبی شد. این درحالی بود که او از دو ماه پیش از آن با مشکلات درد در ناحیه قفسه سینه مواجه شده بود. اما با بی تفاوتی عوامل زندان روبرو شد که منجر به سکته وی گردید.

این زندانی سیاسی پس از سکته نیز با کارشکنی های بسیار از جانب عوامل زندان روبرو شد. تا اینکه سرانجام در شرایط بسیار سخت، تحت عمل قلب قرار گرفت و با تشخیص بسته بودن دو رگ و کار گذاشتن بالون ترخیص شد.

اما با وجود شرایط جسمی نامساعد پس از عمل قلب، و برغم عدم توان تحمل حبس، این زندانی سیاسی به زندان قرچک ورامین بازگردانده شده و بر خلاف اصل تفکیک جرائم در کنار زنان زندانی عادی شرایط سختی را سپری می کند.

زندانی سیاسی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین بارها مورد حمله و تهدید از طرف مزدوران اجیر شده توسط صغری خدادادی رئیس زندان قرچک قرار گرفته و تهدید به مرگ شده است.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جانی این زندانی سیاسی خواستار آزادی فوری او می‌باشد.