حلق آویز یک زن در ایران بعد از ۸ سال حبس – اعدام ۱۱۶مین زن در دوران روحانی

حلق آویز یک زن در ایران بعد از ۸ سال حبس – اعدام ۱۱۶مین زن در دوران روحانیحلق آویز یک زن در ایران - اعدام ۱۱۶مین زن در دوران روحانی

رژیم ملایان زنی دیگر را در روز ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در زندان تایباد حلق آویز کرد. نفیسه پاک مهر قبل از حلق آویز، به مدت ۸ سال زیر حکم اعدام در زندان بود.

این اعدام تا لحظه انتشار این خبر هنوز از سوی مراجع رسمی و یا رسانه های حکومتی در ایران اعلام نشده است.

این ۱۱۶مین زنی است که از زمان روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ملایان در تابستان ۱۳۹۲ در ایران اعدام می شود.

رژیم ملایان اخیراً اعدام زنان را افزایش داده است.

مریم کریمی در روز ۲۳ اسفند ۹۹ در زندان لاکان رشت اعدام شد. زهرا اسماعیلی ۴۲ ساله و دارای دو فرزند، روز ۲۹ بهمن ۹۹ در زندان گوهردشت کرج (رجایی شهر) به دار آویخته شد. یک زن ۲۳ساله نیز روز ۲۰ بهمن ۹۹ در زندان اردبیل اعدام شد.

اکثریت زنانی که به اعدام محکوم می شوند قربانی خشونت خانگی هستند و در دفاع از خود مرتکب قتل می شوند.

اما قضائیه رژیم ایران به دلیل درجه بندی نکردن قتل عمد، همه موارد را فارغ از انگیزه و دلیل قتل به اعدام محکوم می کند.

ایران دارنده بالاترین رکورد اعدام شهروندان به نسبت جمعیت در جهان می باشد. رژیم ملایان همچنین بالاترین اعدام کننده زنان در جهان است. این اعدامها به شدت غیرعادلانه اند.

طی دوران ریاست جمهوری روحانی، بیش از ۴۳۰۰ تن در ایران اعدام شده اند. تاکنون ۱۱۶ تن از آنها زن بوده اند.

آمار واقعی اعدام ها و اعدام زنان در ایران را باید بسیار بالاتر از این فرض کرد. رژیم ملایان بیشتر اعدامها را در خفا و دور از چشم مردم به اجرا می گذارد. به جز کسانی که اعدام ها را به اجرا در می آورند شاهد دیگری وجود ندارد.

رژیم ایران به طور گسترده ای از مجازات اعدام استفاده می کند. در بسیاری مواقع این مجازات به شکل تبعیض آمیزی علیه قشر کم درآمد و فقیر، اقلیت های مذهبی و قومی، مخالفین سیاسی و زنان به کار گرفته می شود.​