قصاص برای زنی که دوستش را کشت

ارسال کننده : آقای محمود نعیمی12آذر

زنی که دوستش را به قتل رسانده و جسد او را مثله کرده بود به قصاص محکوم شد. این زن مدعی است به‌دلیل ابتلا به جنون دست به جنایت زده اما پزشکی‌قانونی این ادعا را تایید نکرده
است.

به گزارش شرق، کارآگاهان جنایی استان فارس روز 18بهمن سه‌سال قبل چمدانی را یافتند که بخشی از جنازه زنی ناشناس در آن قرار داشت. همان روز دو کیسه زباله در نقاط مختلف کشف شد که سایر اندام مقتول در آنها گذاشته شده بود. بعد از انتقال تکه‌های جسد به پزشکی‌قانونی تلاش‌ها برای رازگشایی از این جنایت هولناک آغاز شد.

کارآگاهان ابتدا برای پی‌بردن به هویت مقتول به بررسی پرونده افراد مفقودشده پرداختند و فهمیدند یک روز قبل از کشف جسد مردی با مراجعه به پلیس آگاهی از ناپدیدشدن همسرش خبر داده بود. این مرد وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: «همسرم مینا برای انجام کاری از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت و هیچ خبری هم از او ندارم.»

شوهر مینا با مراجعه به پزشکی‌قانونی جنازه را شناخت. به این ترتیب هویت مقتول فاش شد و کارآگاهان تلاش کردند دریابند مینا در روز پایانی زندگی‌اش به کجا رفته بود. همچنین تجسس‌هایی برای افشای هویت افرادی که با مینا اختلاف داشتند، انجام و در نهایت معلوم شد این زن آخرین‌بار به خانه یکی از دوستانش به نام نیلوفر رفته بود.

وقتی نیلوفر بازداشت شد، اتهام قتل را انکار کرد اما در بازجویی‌های تکمیلی پذیرفت دوستش را کشته است. او گفت: «من و مینا 15سال با هم دوست بودیم و روز حادثه مقتول به خانه من آمد. همان‌طور که مشغول صحبت بودیم یکدفعه به این نتیجه رسیدم که باید او را به قتل برسانم به همین دلیل گلویش را فشار دادم و وقتی او از حال رفت با چاقو چند ضربه به او زدم. بعد از آن جسد را به حمام بردم و در آنجا مخفی کردم. صبح روز بعد وقتی شوهر و فرزندم از خانه رفتند جنازه را با چاقوی بزرگی سه تکه کردم و هر قسمت را در نقطه‌ای از شهر انداختم.»

در ادامه تحقیقات معلوم شد این زن طلاهای دوستش را نیز به سرقت برده است. در حالی‌که متهم مدعی بود از بیماری روانی رنج می‌برد، به پزشکی‌قانونی معرفی و بیماری او تایید و وی مدتی در بیمارستان بستری شد اما در نهایت پزشکی‌قانونی ابتلای نیلوفر به جنون را رد و اعلام کرد این زن مسوول اعمال خودش است.

به این ترتیب پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فارس ارجاع شد. در جلسه دادگاه نماینده دادستان جرم متهم را محرز دانست و اولیای‌دم مقتول اعلام کردند خواستار قصاص نیلوفر هستند.

متهم نیز در ادامه دفاعیات خود را مطرح کرد و در پایان هیات قضات پس از شور این زن را به قصاص محکوم کردند.

بنابر این گزارش پرونده برای بررسی مجدد حکم صادره به دیوانعالی کشور ارجاع خواهد شد.