مدیرکل امورفرهنگی دانشگاه تهران: حجاب مهمترین شرط استخدام اساتید زن در این دانشگاه است

ارسال کننده : zohhreh

شنبه، ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
images_208

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه تهران داشتن حجاب را مهمترین شرط استخدام اساتید زن هنگام عقد قرار داد عنوان کرد.

به گزارش دانشجونیوز، دکتر جعفر گل محمدی با بیان اینکه موضوع “حجاب” مهمترین شرط دانشگاه تهران برای استخدام اساتید زن است، اظهار کرد: در چند سال اخیر اساتید خانمی که وارد دانشگاه می شوند، قبل از استخدام به آنها گفته می شود که باید حجاب و نوع پوششی که در دانشگاه عنوان شده است را رعایت کنند و اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفت، دانشگاه هم می تواند قرارداد آنها را یک طرفه فسخ کند. در واقع این موضوع شرط ضمن عقد قرارداد همکاری است.

در ادامه مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران از تشدید برنامه های این دانشگاه برای تحقق رعایت “حجاب” و “عفاف” خبر داد.

دکتر جعفر گل محمدی با تشریح طرح “حجاب” و “عفاف” در دانشگاه تهران اظهار کرد: برنامه های دانشگاه تهران در این زمینه در سه سطح دانشجویان، کارکنان و اساتید برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی رعایت حجاب توسط اساتید و کارکنان را ضروری دانست و گفت: ممکن است دانشجو از نظر حجاب اصلاح شود، اما کارکنان یا اساتید بد حجاب باشند، بنابراین دانشجو عنوان می کند وقتی استاد یا کارکنان دانشگاه حجاب را رعایت نمی کنند چطور انتظار دارید دانشجو رعایت کند.

جداسازی بوفه ها و سالن های مطالعه مختلط دانشجویی

دکتر گل محمدی، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران با ادعای اینکه فعالیت ها در زمینه حجاب و عفاف در مورد دانشجویان پیچیدگی بیشتری نسبت به اساتید و کارکنان دانشگاه دارد، گفت: درفضای دانشگاه هم کارهای مختلفی در زمینه ساماندهی پوشش و حجاب و عفاف صورت گرفته است از جمله این کارها می توان به جداسازی بوفه‌های دانشجویی مختلط اشاره کرد.

وی افزود: بعضی از سالن‌های مطالعه و قرائت خانه دانشگاه هم که محل اختلاط بود، جدا شد.

وی با بیان اینکه یک دانشجو در کل ٢۰ ساعت در هفته در دانشگاه است عنوان کرد: جامعه دانشگاهی متاثر از محیط بیرون است، بنابراین خارج از دانشگاه در اختیار ما نیست که وی را کنترل کنیم برای رسیدن وضعیت مطلوب باید در کشور یک مدیریت مطلوب برای پوشش باشد.
http://www.daneshjoonews.com/node/8959