هرانا؛ تداوم نگهداری حسن صادقی و فاطمه مثنی و نیما صادقی در سلول انفرادی

ارسال کننده : zohhreh

دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 ساعت 00:20
zendani
خبرگزاری هرانا – حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی و فاطمه مثنی که به همراه فرزند ۱۷ ساله‌شان نیما صادقی، دهم بهمن ماه سال گذشته توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بودند، پس از گذشت بیش از سه ماه هم‌چنان در سلول انفرادی به سر می‌برند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی که قصد برگزاری مجلسی ترحیمی خانگی برای پدر خود در روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه را داشت، بامداد دوشنبه ۱۰ بهمن ماه حدود ساعت ۵ صبح با مراجعه مامورین وزارت اطلاعات به همراه همسر خود بازداشت شد.

همچنین فرزند ۱۷ ساله ایشان نیما صادقی خرم دشتی نیز روز بعد هنگامی که مامورین برای مصادره و پلمب منزل مراجعه می‌کنند بازداشت می‌شود.

آقای خرم‌دشتی متولد ۱۳۴۳ می‌باشد و در سال ۱۳۶۰ دز سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است و خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد نیز در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال بیشتر نداشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.

حسن صادقی و فاطمه مثنی یک دختر ۱۲ ساله نیز دارند که اکنون در خارج از زندان و دور از پدر و مادر خود در شرایط نگران کننده‌ای بسر می‌برد.

لازم به ذکر است، غلامحسین صادقی‌ خرم دشتی، پدرِ نامبرده، از فعالان سیاسی ایرانی مقیم عراق می‌باشد که در تاریخ ۴ بهمن ماه بر اثر بیماری سرطان جان باخته است.
http://hra-news.org/1389-01-27-05-27-21/15489-1.html