ننگ دیگری بر سیستم قضایی نظام؛ پدر رومینا: اگر بهمن خاوری را می‌کشتم، قصاص می‌شدم؛ رومینا را کشتم!

-وکیل مادر رومینا هشدار داد: «این مرد خطرناک است و اگر آزاد شود، مادر رومینا و پسرش راحت نخواهند بود. ضمن اینکه این تفکر خطرناک در میان خانواده پدر رومینا هم وجود دارد و ممکن است زنان و بچه‌های دیگری هم قربانی شوند.»

-وکیل مدافع رومینا حتی از سوی قاتل مورد تهدید قرار گرفته که گفته «برادرهایم را سراغت می‌فرستم و تو را راحت نمی‌گذارم!»

-پدر رومینا پیش از اقدام به قتل از یک دانشجوی حقوق مشاوره گرفته که مجازات قتل فرزند چیست!

(+عکس) در پی صدور حکم فقط ۹سال زندان برای پدر و قاتل رومینا، وکیل مدافع مادرش می‌گوید وی با قصد قبلی و تحقیق مجازات کیفری قتل فرزند، اقدام به قتل رومینا کرده و در پاسخ به پرسش رئیس دادگاه مبنی بر اینکه چرا بهمن خاوری خواستگار رومینا را نکشته، گفته است: «اگر بهمن را می‌کشتم، قصاص می‌شدم»!

پدر و قاتل رومینا دختر ۱۳ ساله
ابراهیم نیکدل‌مقدم وکیل‌مدافع مادر رومینا به روزنامه «شرق» گفته است که آنان حدس می‌زدند بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ (حداکثر مجازات فرزندکشی ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه است)، حکم ۹ سال زندان برای پدر رومینا صادر شود.

این وکیل مدافع گفته است که قضات می‌توانستند «با توجه به خطرناک‌بودن متهم»، «مجازات تکمیلی و اقامت اجباری یا همان تعبید» را هم برای پدر رومینا در نظر بگیرند.

وی پدر رومینا را مردی «خطرناک» توصیف کرد: «قطع‌کردن سر یک دختربچه ۱۳‌ساله با داس عمل بسیار خشنی است و باید مجازاتی سنگین‌تر برای مرتکب در نظر گرفته می‌شد. قانون باید مجازات قابل پیشگیری‌تری داشته باشد و به مجازات فقهی در اینگونه موارد بسنده نشود.»

وکیل مدافع مادر رومینا درباره اظهارات قاتل رومینا در دادگاه گفته است: «پدر رومینا در دادگاه ابراز پشیمانی کرد و گفت نفهمیده چه شده و یکباره این کار را کرده و زمان قتل می‌خواسته با داس به سر کار برود که در یک لحظه دخترش را کشته است.»

مادر رومینا بر مزار دخترش
وکیل مدافع رعنا دشتی مادر رومینا که خواستار قصاص شوهرش است، به اظهارات قاتل در جلسه دادگاه اشاره کرده و گفته است: «رئیس دادگاه گفت اگر تو معتقد بودی ناموست لکه‌دار شده، چرا بهمن خاوری را نکشتی؟ چرا دختربچه خودت را درخواب کشتی؟ آیا این رفتار یک پدر با فرزندش است؟ که در این هنگام متهم گفت اگر بهمن را می‌کشتم، قصاص می‌شدم»!

وی گفته است: «این اظهارات نشان می‌دهد متهم با قصد و تصمیم قبلی و آگاهی نسبت به کاری که می‌خواسته انجام دهد، رومینا را به قتل رسانده است.»

ابراهیم نیکدل‌مقدم در این گفتگو، ادعای قاتل رومینا مبنی بر هیجان‌ یکباره و قتل بدون قصد قبلی را رد کرده و گفته که پدر رومینا از «سوی افرادی از نزدیکانش» تحریک شده و با «قصد و تصمیم قبلی و آگاهی» اقدام به قتل کرده است.

نیکدل‌مقدم به روزنامه «شرق» گفته است که پدر رومینا پیش از اقدام به سربریدن رومینا «با تلفن همان فردی که گفته بود اگر تو رومینا را نکشی، من این کار را می‌کنم، با این دانشجوی حقوق تماس گرفته بود. این نشان می‌دهد که آنها کنار هم بودند و درباره قتل رومینا با هم صحبت و مشورت کرده‌اند.»

بر اساس اظهارات این وکیل دادگستری، این دانشجوی حقوق که از نیت پدر رومینا بی‌اطلاع بوده، «مجازات قانونی» اینکه «اگر پدری فرزندش را بکشد چه اتفاقی می‌افتد» را توضیح می‌دهد.

نیکدل‌مقدم همچنین خواستار پیگرد قانونی این شخص نزدیک با اتهام معاونت در قتل شد و گفت: «در لایحه‌ای که برای دیوان ‌عالی کشور ارسال خواهم کرد، علاوه بر اینکه موضوع مجازات تکمیلی را عنوان خواهم کرد، درباره نقص در تحقیقات و نقش آن شخص نزدیک در قتل رومینا هم ادله خود را بیان خواهم کرد.»

آنگونه که در گزارش روزنامه «شرق» آمده، مادر رومینا اعلام کرده که خانواده شوهرش قصد دارند تا تنها فرزندش را از او بگیرند. وکیل مدافع رعنا دشتی در این رابطه گفته است: «این مسئله درون‌خانوادگی است و در دادگاه چنین چیزی مطرح نشد، اما ما در این زمینه هم راه‌حل قانونی داریم. مادر رومینا می‌تواند درخواست سلب حضانت پدر را بدهد و با توجه به شرایطی که پدر رومینا دارد، بطور قوی می‌توان گفت که این حضانت به مادر داده خواهد شد.»

نیکدل‌مقدم اعلام کرد که از سوی پدر رومینا مورد تهدید قرار گرفته، «برادرهایم را سراغت می‌فرستم و تو را راحت نمی‌گذارم که من این موضوع را به دادگاه منعکس کردم.»

او هشدار داد: «این مرد خطرناک است و اگر آزاد شود، مادر رومینا و پسرش راحت نخواهند بود. ضمن اینکه این تفکر خطرناک در میان خانواده پدر رومینا هم وجود دارد و ممکن است زنان و بچه‌های دیگری هم قربانی شوند.»

دادگاه در رأی اولیه خود ۹ سال زندان برای پدرش و برای بهمن خاوری پسری که رومینا را از خانه فراری داده بود، دو سال زندان تعیین کرده است.

https:/​