هشدار: خطر قتل زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و فروغ تقی پور در زندان قرچک ورامین

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام هشدار میدهد: خطر قتل زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و فروغ تقی پور در زندان قرچک ورامینهشدار: خطر قتل زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و فروغ تقی پور در زندان قرچک ورامین

رئيس و معاون زندان قرچک ورامین زنان زندانی عادی با جرائم خطرناک را اجیر کرده‌اند تا با ایجاد صحنه‌های درگیری و حمله جمعی به زندانیان سیاسی زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و زندانی سیاسی دیگر فروغ تقی پور، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و یا به قتل برسانند.

یک منبع موثق روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «جان زندانیان سیاسی زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و فروغ تقی پور بشدت در خطر است. رئیس این زندان به نام مهدی محمدی و معاونش زنی به نام میرزایی، شماری از زنان زندانی با جرائم خطرناک را اجیر کرده اند تا با ایجاد درگیریهای ساختگی، زمینه قتل این سه زندانی را فراهم کنند.»

این منبع افزود: «برخی زنان زندانی عادی گفته اند که رئیس زندان ما را اجیر کرده است تا این زندانیان را کتک بزنیم و با آنها درگیر شویم اما نمی دانیم به چه علت بایستی این کار را بکنیم چرا که این سه زن بسیار آرام و مهربان هستند و آزارشان به کسی نرسیده است».

این منبع همچنین گفت: «به این سه زن زندانی از جانب رییس زندان ابلاغ شده اجازه صحبت با سایر زندانیان را ندارند. چون ممکن است در صورت ادامه ارتباط و صحبت، آنان نیز هوادار مجاهدین شوند. خانم صفایی، پرستو معنی و فروغ تقی پور برخی روزها مجبور میشوند برای اینکه از جانب زنان اجیرشده مورد تهدید و حمله قرار نگیرند، بند را ترک کرده و به کارگاه بروند. این سه زندانی سیاسی بطور مداوم در معرض فحش های رکیک از جانب عوامل زندان قرار دارند».

در حال حاضر وضعیت و شرایط در این زندان برای این زندانیان بشدت بحرانی و غیرقابل تحمل و خطرناک است و اگر یک اقدام فوری برای نجات جان آنان صورت نگیرد ممکن است با فاجعه‌ای مانند قتل علیرضا شیرمحمدعلی، اینبار در زندان قرچک روبرو شویم.

یادآوری میکنیم در خبر دیگری که روز ۶شهریور ۹۹ منتشر شد، آمده بود: «صبح روز پنجشنبه ۶ شهریورماه، زندانی سیاسی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین مورد تهاجم دو زن اجیر شده توسط رییس زندان واقع شد. این زنان که دست آموز و اجیر شده وزارت اطلاعات هستند به عمد وارد بند زنان شده اند تا زمینه درگیری و ایجاد تنش و ضرب و شتم زندانیان سیاسی زن را فراهم کنند».

همچنین در خبر دیگری اسامی و مشخصات دو زن زندانی بنامهای زینب قنبرنژاد ۴۴ ساله اهل تهران و نرگس امیرعلی حدودا ۴۲ ساله اهل تهران اعلام شده بود. این زنان بشدت لات و لمپن هستند و حتی دختران نوجوان زندانی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

زندانی سیاسی زهرا صفایی پیشتر نیز و در تاریخ ۲۴خرداد۹۹ یکبار دیگر در زندان قرچک ورامین از طرف چند زندانی اجیر شده وزارت اطلاعات مورد تهدید به حمله و قتل قرار گرفته بود.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به همه مجامع حقوق بشری هشدار میدهد که در صورتیکه اقدام جدی انجام ندهند ممکن است وزارت اطلاعات از طریق عواملش در زندان این زنان را به قتل برساند.

یاد آوری میکنیم اجیر کردن زندانیان عادی برای ضرب و شتم و قتل زندانیان سیاسی یک شیوه شناخته شده و قدیمی است از جمله به قتل رساندن علیرضا شیرمحمدعلی ، وی در حمله ۲ نفر از زندانیان جرائم خطرناک که در بند زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ نگهداری می شدند، با ضربه چاقو از ناحیه شاهرگ و شکم به قتل رسید.