تقی رحمانی: نرگس محمدی در زندان مشکوک به کرونا است

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، نایب رییس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر، خبر داد که او و شش زندانی دیگر در زندان زنجان علائم ابتلا به کرونا را دارند اما از خدمات پزشکی محروم هستند.نرگس محمدی به یورونیوز: زندان مرا نخواهد شکست | Euronews

تقی رحمانی در توییتر خود نوشت که نرگس محمدی «همراه با شش زندانی دیگر دچار بی حالی مفرط و بدن درد شدید و از دست دادن حس بویائی شده‌اند» اما «بدون دارو و معالجه هستند».

او پیش از این نیز خبر داده بود که تعدادی از زندانیان مشکوک به ابتلا به کرونا در زندان زنجان به مرخصی رفته‌اند، اما نرگس محمدی از رفتن به مرخصی محروم است.

پیش از این نیز عذرا بازرگان، مادر نرگس محمدی، در نامه ای نوشته بود که او در زندان دچار مشکل تنفسی شده است.

نرگس محمدی همچنین به عارضه «آمبولی ریه» دچار است.

تقی رحمانی پیش از این اعلام کرده که نهادهای امنیتی از اعزام نرگس محمدی به مرخصی جلوگیری کرده و در زندان نیز برای او محرومیت‌های متعددی ایجاد کرده‌اند. این زندانی در مقاطعی از حق تماس تلفنی با دو فرزندش محروم بوده است.

جان‌باختن سه کودک و نوزاد بر اثر کرونا در تربت جام
Facebook Twitter Telegram Balatarin Print
شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۰۰:۲۰
محمد افکار، رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام، از جان‌باختن سه نوزاد و کودک بر اثر کرونا در این شهرستان خبر داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت که این سه نواد و کودک، ۵ روزه، ۵۹ روزه و ۳ ساله بودند و از زمان شروع پیک دوم کرونا تاکنون در تربت جام جان‌باخته‌اند.

محمد افکار افزود که شهرستان تربت جام‌ و صالح آباد در منطقه قرمز کرونا قرار دارد و اکنون با پیک دوم افزایش شیوع بیماری مواجه است تا امروز ۸۴۰ نفر در این منطقه به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۰ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد که بیمارستان سجادیه این شهرستان با کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی رو به رو‌ است و ضریب اشغال تخت‌های بخش عفونی و آی‌سی‌یو بالای ۹۰ درصد است .

افکار همچنین از شیوع تب کریمه کنگو، همزمان با شیوع کرونا در تربت جام خبر داد و گفت که تاکنون ۱۶ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که نمونه آزمایش ۱۱ نفر از آنها مثبت اعلام شده است.