سکینه پروانه زندانی سیاسی کرد به تحریک مقامات زندان قرچک مورد ضرب و شتم قرار گرفت

سکینه پروانه، زندانی سیاسی کرد طی چند روز گذشته توسط چند زندانی جرایم خطرناک به تحریک مقامات زندان در بند ۳ زندان قرچک مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.زندانی سیاسی کرد به تحریک مقامات زندان قرچک مورد ضرب و شتم قرار گرفت

این زندانی سیاسی در حالی مورد ضرب و شتم قرار گرفت که از تاریخ ۵خرداد به دلیل اعتراض به حکم ۵سال حبس تعزیری و عدم اجرای اصل تفکیک جرایم در اعتصاب غذا به سر می برد.

سکینه پروانه در فروردین ماه پس از انتقال از اوین به زندان قرچک به بیمارستان روان پزشکی امین آباد شهر ری منتقل شد. در این مدت نیز بر روی بدن او آثار ضرب و شتم دیده شده بود.

زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی طی نامه سرگشاده ای که در اردیبهشت ۹۹ از زندان قرچک نوشت در این مورد نوشت: سکینه پروانه از زمان انتقال به زندان قرچک برای اعمال فشار بیشتر بارها با بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد منتقل و مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. و باید گفت این‌ها همه گویای نقض حقوق انسان است.

ضرب و شتم زنان زندانی در زندان قرچک یکی از شیوه های خشونت و سرکوب زنان زندانی سیاسی در دوران سپری کردن محکومیت است.

در تاریخ ۷ مردادماه ۹۸، زندانیان سیاسی یاسمن آریانی، ندا ناجی، عاطفه رنگریز و سپیده قلیان در پی بروز درگیری در زندان قرچک ورامین به تحریک مسئولین زندان و به دست زندانیان جرائم عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

این درگیری به تحریک مسئولین بهداری زندان و پس از آن رخ داد که صبا کردافشاری دچار ضعف شدید جسمی شد و به دلیل تعلل مسئولین حالش به وخامت گرائید.

همچنین صبا کردافشاری از سوی پرستار بهداری به نام تیموری و پزشک بهداری به نام حامدیزدان مورد توهین و برخورد بسیار بد قرار گرفت. این موضوع به درگیری لفظی با یاسمن آریانی انجامید که با تحریک مسئولین بهداری زندانیان جرائم عادی، یاسمن آریانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که موجب آسیب دیدن وی از ناحیه گونه، صورت و کوفتگی در دست راست و هر دو پا شد.