قتل ناموسی؛ زن ۱۹ ساله توسط همسرش در آبادان سر بریده شد

شب گذشته ۲۵ خردادماه، یک زن ۱۹ ساله در آبادان توسط همسرش سر بریده شد. همسر این زن پس از ارتکاب قتل به کلانتری ۱۱ ولیعصر آبادان رفته و به قتل وی اعتراف کرده است. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، شب یکشنبه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹، جوان ۲۳ ساله‌ای با در دست داشتن کاردی خونین با حضور در کلانتری ۱۱ ولیعصر آبادان اظهار کرد به «دلایل ناموسی» همسرش را کشته است.

جوان آبادانی به ماموران گفت که سر همسر ۱۹ ساله اش را از تنش جدا و در منطقه بهار ۵۶ در کنار رودخانه بهمنشیر رها کرده است.

در پی این اظهارات مأموران پلیس بلافاصله با راهنمایی متهم سر صحنه جرم رفته و مشاهده کردند که وی سر زن جوان را از بدن جدا کرده است.

متهم در بازجویی‌های اولیه ادعا کرد که همسرش متولد سال ۱۳۸۰ و دختر عمویش بوده است. به گفته وی، دختر جوان یک سال قبل، ۲ روز پس از مراسم عقد با مرد دیگری از خانه فرار می‌کند و او یک سال به جستجوی همسرش می پردازد تا این که او را در مشهد می‌یابد و همسرش را به بهانه این که بخشیده است به آبادان برمی گرداند.

متهم در ادامه گفت که در فرصتی مناسب سر همسر جوانش را در نزدیکی رودخانه با کارد از بدن جدا کرده و سپس خود را به پلیس معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، جسد این زن به پزشکی قانونی انتقال یافته و تحقیقات در خصوص ادعاهای متهم توسط دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان در دست بررسی است.

گفتنی است که در این گزارش همچنین به قتل‌های مشابه دیگری در استان خوزستان اشاره شده است. برای مثال پیشتر زن جوانی به نام طلیعه از سوی برادرش به دلیل خودداری از ازدواج اجباری به قتل رسیده بود. همچنین یک زن ۲۷ ساله به اسم سمیه و یک دختر ۱۶ ساله به اسم نسرین قربانی سوظن خانواده‌شان شده بودند.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

گفتنی است پیشتر خبری مبنی بر قتل یک دختر ۱۳ ساله به نام رومینا اشرفی توسط پدرش با انگیزه ناموسی منتشر شد و واکنش های مختلفی را در میان مسئولان و اقشار مختلف در شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها به همراه داشته است.