زندانی سیاسی زهرا صفایی توسط وزارت اطلاعات تهدید به مرگ شد

زندانی سیاسی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین توسط وزارت اطلاعات تهدید به مرگ شد.زندانی سیاسی زهرا صفایی
سه زندانی که توسط ماموران وزارت اطلاعات اجیر شده بودند روز یکشنبه ۲۴ خرداد ۹۹ زندانی سیاسی زهرا صفایی را به مرگ تهدید کردند.
بر اساس ماده ۶۹ آیین نامه سازمان زندانهای کشور، مقامات موظف هستند که تفکیک زندانیان را بر اساس نوع جرم انجام دهند.
اما زندانیان سیاسی همچنان با زندانیان عادی که دارای جرائمی خشونت آمیز و یا مصرف مواد مخدر هستند در یک بند نگهداری می شوند.
سال گذشته در ماه خرداد ۹۸ زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی پس از نگهداری در زندان توسط زندانیانی که به جرائم خطرناک محکوم شده بودند به قتل رسید.
فعالان حقوق بشر در داخل ایران میگویند که رژیم تاکتیکهای بسیاری را برای فشار آوردن به زندانیان سیاسی از جمله نگهداری آنها در کنار محکومان با اتهامات خطرناک، می باشد. مقامات از ویروس کرونا هم برای کشتن زندانیان استفاده می کند.
گزارشهای متعددی در مورد شرایط زندگی غیرانسانی در زندان قرچک ورامین منتشر شده است و نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.
با وجود اینکه برخی از زندانیان که آزمایش کرونا ویروس آنان مثبت بوده است، زندانیان فقط برای تب بررسی می شوند و برای ضدعفونی محل خود از آب وایتکس استفاده می کنند که ریه های زندانیان را تحریک میکند.
هشت زندانی که به دلیل کرونا ویروس در زندان قرچک قرنطینه شده اند اخیرا بدون هیچگونه مراقبت و در یک محیط غیربهداشتی و فاقد تهویه نگهداری می شوند.
مقامات بدون ارائه مراقبتهای پزشکی مناسب و حتی بدون مواد غذایی، بیماران را در این محل رها کرده اند.
برخی از زندانیان گفتند که این بیماری از یک زندانی به همه منتقل شده است. زندانی بیمار قرنطینه نشده بود و علی رغم داشتن علائم ویروس به سلول خود منتقل شد. هنگامی که آزمایش او مثبت اعلام شد، نتیجه آزمایش هشت همبندی وی نیز مثبت اعلام شد.
اکنون آنها به مکانی در زندان منتقل شده اند و در آنجا رها شده و کسی به آنها اهمیت نمی دهد. به طور مثال یک روز تا ۵ بعدازظهر به آنها غذایی داده نمی شود زیرا نگهبانان زندان از رفتن به آن محل می ترسند.
زندانیان دیگر نیز از آزمایش امتناع می کنند حتی اگر علائم کرونا ویروس را داشته باشند، زیرا می ترسند که آنها نیز به سرنوشت مشابه کسانیکه نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده و در محلی رها شده اند، روبرو شوند.