فاطمه ملکی همسر نوریزاد دستگیر شد

فاطمه ملکی بعد از ملاقات با همسرش محمدنوریزاد دستگیرشد.مصاحبه با فاطمه ملکی، همسر محمد نوری زاد - BBC News فارسی

صبح امروز۱۵اردیبهشت‌ماه۹۹ فاطمه ملکی همسر محمد نوریزاد، درحالیکه مشغول گزارش دهی از مقابل زندان مشهد بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

او در فیلمی که از خودش تهیه کرد گفت:

«امروز ۱۵ اردیبهشت سال۱۳۹۹ ما (دیروز) به مشهد آمدیم خدمت دادستان و معاونش هیچکدام را نتوانستیم ببینیم فقط آقای سلطانی را دیدیم به ما گفتند فردا بیایید به دادستان مراجعه کنید.

امروز مراجعه کردیم، امروز هم نبودند، به معاون مراجعه کردیم؛ مادرشون گفتند من مادر محمد نوریزاد هستم من بچه ام رو میخوام و ممکن است هر آن اتفاقی برای او بیفتد، معاون دادستان گفت ما نمی توانیم و دست ما نیست…

مادر نوریزاد گفت من آمدم جنازه بچه ام را تحویل بگیرم و گفتند اگر لازم باشد جنازه بچه ات را هم تحویل میدهیم.»

نهایتا ما با نوریزاد ملاقات کردیم او گفت: « اگر قرار باشه من برم همه اینها را به زیر میکشم»

نوریزاد گفت: «برای من ذره‌ای شعور قائل باشید، من میدانم چه کار میکنم، اینها آزارهایی رو به زندانیان سیاسی میدهند که گفتنی نیست و فاجعه بار است، من برای رساندن صدای زندانیان به گوش مردم دست به این عمل زده ام، امیدوارم روزی آزادی در این سرزمین نهادینه شود.

من فقط ندای آزادیخواهی و ندای دمکراسی را سر میدهم. من اگر قرار باشد آزاد شوم با دوستانم همه باهم آمدیم و باهم از این زندان بیرون خواهیم رفت»

محمد نوریزاد روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه۹۹، در زندان مشهد با زدن رگ اقدام به خودکشی کرد.

وی سه روز پیش از آن و در واکنش به صدور حکم زندان برای پسرش تهدید کرده بود دست به خودکشی خواهد زد. وی اعلام کرده بود که: «من در اعتراض به آزار و اذیت خانواده‌ام تصمیم به یک خودکشی خودخواسته گرفته‌ام و بزودی خبر آن در خواهد پیچید.»