ابتلاء نجات انورحمیدی به بیماری کرونا در زندان سپیدار اهواز

زندانی سیاسی خانم نجات انورحمیدی در زندان سپیدار اهواز به بیماری کرونا مبتلا شده و جان وی درخطر است.ابتلاء نجات انورحمیدی به بیماری کرونا در زندان سپیدار اهواز

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، این زندانی سیاسی ۶۲ ساله پس از ابتلاء به بیماری کرونا به قرنطینه زندان منتقل گردید. اما از رسیدگی پزشکی و دریافت دارو محروم است.

یک منبع نزدیک به زندانی گفت: «به او و زندانیان دیگر گفته شده که پزشک زندان بیمار است و نمی آید. او نیاز به آنتی بیوتیک دارد. اما به او فقط تب بر داده اند.»

همین منبع اضافه می کند: «خانواده نجات داروهای مورد نیاز وی را تهیه کرده و با رفت و برگشت‌های مکرر، به زندان تحویل دادند. اما با توجه به اینکه او در قرنطینه زندانی شده، معلوم نیست داروها به دست این زندانی برسد.»

جان نجات انورحمیدی بدلیل کهولت سن و بیماریهای دیگر به طور مضاعف در خطر است. این زندانی سیاسی پیش از این در دهه شصت نیز زندانی بوده و از سردرد مزمن که نتیجه شکنجه در سالهای پیش در زندان است، رنج می برد. او همچنین به بیماری چشم مبتلاست.

خانم نجات انورحمیدی ۶۱ ساله به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق، در اسفندماه ۹۷ بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

وی پیش از این در سال ۱۳۶۰ دستگیر و به مدت ۲ سال و ۴ ماه زندانی بود. او مجدداً در سال ۱۳۹۶ دستگیر گردید و با قرار وثیقه سنگین تا زمان صدور حکم آزاد شد.

خانم حمیدی بر اساس حکم دادگاه به ۵ سال زندان محکوم و در اسفند ۹۷جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل گردید.

برای این زندانی پرونده دیگری نیز تشکیل شده و احتمال دارد که باعث افزایش حکم برای وی شود.

شایان ذکر است که مأمورین اطلاعاتی همراه با او همسر و دخترش را نیز بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دادند. خانواده او نیز تهدید شده‌اند حق گرفتن وکیل ندارند وگرنه به اتهام عدم همکاری با اطلاعات و اقدام علیه امنیت ملی بازداشت خواهند شد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، بیش از ۵۰ تن از زنان زندانی در زندان سپیدار اهواز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.