آتنا دائمی زندانی سیاسی – تشکیل پرونده جدید به دلیل دفاع از شهدای قیام آبان

آتنا دائمی زندانی سیاسی و فعال حقوق کودکان، در زندان اوین روز ۲۰ اسفند به خانواده اش خبر داد که برای او یک پرونده جدید تشکیل داده اند. وی به صورت شفاهی به شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران احضار شد.زندانی سیاسی آتنا دائمی

اتهاماتی که هم اکنون به آتنا نسبت داده اند با شکایت سازمان اطلاعات سپاه علیه وی بوده و از جمله «اجتماع و تبانی در جهت برهم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم زندان» عنوان شده است.

این زندانی سیاسی اتهامات مطرح شده را بی اساس خواند و گفت که بطور مثال در خصوص اخلال در نظم زندان هیچگونه جشنی در ایام قیام از طرف وی و دیگر همبندیان او برپا نشده است.

آتنا دائمی پس از احضار بصورت شفاهی برای رفتن به دادگاه روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ۹۸، از حضور در جلسه دادگاه امتناع کرد. وی به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین عدم رعایت فاصله زمانی قانونی بین تاریخ ابلاغ و تاریخ دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل خود از زمان تشکیل پرونده جدید تا کنون، در جلسه دادگاه شرکت نکرد.

احضار این زندانی سیاسی در حالی صورت گرفته است که وکلای وی تا کنون فرصت اعلام وکالت در پرونده جدید را نیافته اند. دائمی از زمان محکومیت در پرونده پیشین خود از حق ملاقات با وکیل محروم بوده است. همچنین دستور ممنوعیت وی از ملاقات از سال گذشته تا کنون به صورت کتبی صادر نشده و تنها به صورت شفاهی به او ابلاغ شده است.

بر اساس قوانین خود رژیم احضاریه میبایست کتبا و ۵ روز زودتر به او ابلاغ می شد. مأموران زندان از او خواستند که خودداری از مراجعه به دادگاه را کتبا اعلام کند. آتنا در پاسخ مجددا ابلاغیه کتبی دادگاه را درخواست کرد و گفت در صورت صدور ابلاغیه او نیز دلایل خود را کتبا اعلام خواهد کرد.​