حکیمه احمدی و یونس قلی‌زاده به حبس محکوم شدند

هرانا

حکیمه احمدی، شهروند بازداشتی اهل مرند توسط دادگاه انقلاب مراغه به شانزده ماه حبس تعزیری محکوم شد. خانم احمدی اواخر مهرماه ۹۷ بازداشت و هم‌اکنون در زندان مراغه به سر می‌برد. همچنین یونس قلی زاده توسط دادگاه انقلاب تبریز به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. آقای قلی زاده اردیبهشت ماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز بعد با تودیع قرار آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو شهروند در استان آذربایجان شرقی توسط دادگاه انقلاب به حبس محکوم شدند.

بر این اساس، حکیمه احمدی، فعال ترک توسط دادگاه انقلاب مراغه از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل شانزده ماه و سیزده روز حبس تعزیری محکوم شد.

خانم احمدی، در تاریخ ۲۶ مهرماه ۹۷ در منزل شخصی خود در شهر مرند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. حکیمه احمدی از مهرماه سال گذشته در زندان مراغه در بازداشت بسر می‌برد.

این شهروند مرندی در تاریخ ۸ آبان‌ماه ۹۷ در پی مضروب شدن در بازداشتگاه و آسیب دیدن دنده‌ها و انگشتان به بیمارستان منتقل شد و در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه همان سال مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند بازگردانده شد.

گفته می‌شود دادگاه در این مدت به بهانه تکمیل نبودن تحقیقات از سوی اطلاعات سپاه کماکان با صدور قرار وثیقه برای حکیمه احمدی موافقت نکرده بود.

همزمان گزارش شده است یونس قلی زاده، دیگر فعال ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه انقلاب تبریز به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

آقای قلی زاده در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در تبریز بازداشت و به بازداشتگاه پلیس فتا منتقل شده بود. او نهایتا یک روز بعد و با پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

آقای قلیزاده در سال ۱۳۹۰ نیز به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه بازداشت و محاکمه شده بود.