حضور نسرین ستوده در دادگاهِ ابطال پرونده وکالتش

ارسال کننده : آقای محمود نعیمی 20آبان

CAM00131

تا قانون خانواده برابر: صبح امروز نسرين ستوده وكيل دادگستري و يكي از فعالان جنبش زنان به همراه همسرش در دادگاه انتظامي وكلا حضور پيدا كرد. در اين دادگاه كه در راستاي رسيدگي به پرونده او در رابطه با ابطال پرونده وكالتش در كانون وكلاي دادگستري مركز برگزار شد قاضي مربوطه صدور حكم در اين خصوص را به زمان ديگري موکول كرد. تعدادي از موکلین نسرین ستوده و فعالان حقوق زنان او را در هنگام ورود به داگاه همراهي مي كردند.

در سال 1390 در حالي كه نسرين ستوده در زندان بود يكي از مراجع قضايي خواستار تعليق پروانه وكالت اين وكيل پايه يك دادگستري شد اما كانون مدافعان با وارد شدن به اين حوزه مسئوليت رسيدگي به اين پرونده را برعهده گرفته است.

بر اساس اين گزارش اولين جلسه دادگاه نسرین ستوده در ارتباط با ابطال پرونده وكالتش 8 خرداد سال 90 در دادگاه انتظامي وكلا برگزار شد و نسرين ستوده در حالي كه دستبند به دست داشت به همراه دو سرباز و يك پليس زن از زندان اوين به محل دادگاه انتظامي كانون وكلا اعزام شد.

او در اين دادگاه با چهره اي خندان و با اعتماد به نفس بالا حضور يافت كه اين اقدام ستوده باعث قوت قلب حاضران و فعالان حقوق زناني شد كه براي ديدن نسرين ستوده به كانون وكلاي دادگستري آمده بودند. دومين جلسه‌ي رسيدگي به پرونده‌ي نسرين ستوده در اين ارتباط قرار بود در 27 شهريور ماه 1390 برگزار شود كه به دلیل عدم حضور وي برگزار نشد. گویا مسوولان با اعزام وي به دادگاه انتظامی وكلا موافقت نکرده بودند.

نسرين ستوده در چهارشنبه 27 شهریور به همراه تعدادي از زندانيان سياسي بعد از تحمل 3 سال حبس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از زندان آزاد شد.