پگاه آهنگرانی به 18 ماه حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشورمحکوم شد

ارسال کننده :خانم فاطمه تابع بردبار 6 آبان 

untitled10

فعالان در تبعید: پگاه آهنگرانی بازیگر زن سینما و از حامیان انتخاباتی آقای روحانی، به 18 ماه حبس تعزیری محکوم و ممنوع الخروج است.

بنا بر اطلاع”کمپین صلح فعالان در تبعید”، پگاه آهنگرانی که در زمان حوادث سال ۸۸ برای چند روز دستگیر شده بود، نهایتا با حکم قاضی مقیسه به 18 ماه حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

منیژه حکمت در گفتگو با خبرگزاری “ایسنا“، با تایید خبر محکومیت دخترش، اظهار کرد: “وی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی “مقیسه” به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.”

وی توضیح داد: پگاه آهنگرانی قریب به سه سال است که از طرف دادسرای امنیت تهران ممنوع‌الخروج است و به‌رغم دعوت از سوی جشنواره‌های مختلف، موفق به حضور در آن‌ها نشده است. به عنوان مثال، هم‌اینک فیلم «دربند» که این بازیگر برای بازی در آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده، بدون وی در جشنواره شیکاگو حضور دارد.

منیژه حکمت، کارگردان تهیه‌کننده سینما و مادر پگاه آهنگرانی همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط حال حاضر کشور و جو همدلی ایجاد شده بین مردم و بویژه هنرمندان، محدودیت‌های اعمال شده بر روی این بازیگر و سینماگر کاسته شده و در رای صادر شده تجدیدنظر شود.

روز گذشته خانم حکمت در پیج فیس بوک خود نوشته بود:

“نجابت زياد كثافت بهمراه دارد ، بعلت شرايط سعى كردم آروم باشم ولى سكوت ما را حمل بر مجرم دانستن كردن ، فردا به دوستانم در فيس بوك خواهم گفت كه چه اتفاقى براى پگاه دارن رقم ميزنند ، برادران نجابت ما را ديديد و شرم نكرديد و ما را مجبور به اطلاع رسانى با مردم عزيز ميهنم ميكنيد ، مردم قضاوت خواهند كرد . اميدوارم جواب قانع كننده اى راجع به دستگيرى دو سال و نیم گذشته و ادامه ماجرا داشته باشيد.”

علیرغم اینکه “عنوان این نوشته”، با تاکید بر “بازداشت نشدن” خانم آهنگرانی بوده است، ولی برخی روزنامه های صبح امروز تهران، به نقل از فارس خبر بازداشت وی را منتشر کرده اند.

خبرگزاری فارس پیشتر نوشته بود: پ. الف بازیگر زن سینما شب گذشته بازداشت شد، خانم حکمت اما چه در مصاحبه با ایسنا و چه در پیج فیس بوک خود خبری از بازداشت وی نداده است.