پخش صدای خوانندگان زن؛ اعتراض شدید مرجع حکومتی

ارسال کننده : آقای غلامرضا اخلاقی . چهارشنبه 1آبان 

اعتراض به درخواست صدور مجوز برای پخش صدای خوانندگان زن: وزارت فرهنگ و ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می شود مردم (آخوندها) فاصله بگیرند.

یکی از مراجع تقلید شیعیان تأکید کرد: در شرایطی که مشغول مذاکره با خارجی‌ها هستیم، باید در داخل متحد باشیم و بدانیم ایجاد اختلاف در داخل در این شرایط به مصلحت کشور نیست.

به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با انتقاد از جسور شدن برخی افراد و اظهارات تأمل برانگیز در خصوص درخواست صدور مجوز برای پخش صدای خوانندگان زن، تصریح کرد: عدّه ای آمده‌اند و در مغالطه ای آشکار گفته اند که فقها دلیلی ندارند برای این که صدای زن نباید پخش شود و چرا علما و فقها می‌گویند خواننده زن نباشد؛ این طرز سخن گویی جسورانه سابقه ندارد.

وی ابراز داشت: افرادی که جسور شده و مدعی شده اند که فقها دلیل خود را بر ممنوعیت پخش صدای خوانندگان زن و موسیقی از نوع حرام بگویند، خبر ندارند که یک طلبه بیست سال درس می‌خواند تا به مرحله اول اجتهاد برسد‌ و یک مرجع تقلید نیز سی یا چهل سال باید تلاش کند تا به این مرحله برسد، حال یک خواننده و نوازنده بیاید و از خود فتوایی بدهد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می شود مردم فاصله بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ایران با طرف‌های خارجی و غربی، هرگونه ایجاد اختلاف و تنش در داخل کشور را به مصلحت ندانست و در عین حال از همگان خواست نقدهای خود را مؤدبانه و به صورت مستدل بیان کنند.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در شرایطی که مشغول مذاکره با خارجی‌ها هستیم، باید در داخل متّحد باشیم و بدانیم ایجاد اختلاف در داخل در این شرایط به مصلحت کشور نیست.

وی افزود: اگر در چنین شرایطی ما در داخل دولت را تضعیف کنیم درست نیست، البته انتقاد سازنده، مستدل و مؤدبانه باید وجود داشته باشد اما به هر حال شرایط کنونی، شرایطی نیست که بخواهیم تخریب کنیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه گفت: البته ما نیز همان گونه که تاکنون تذکر داده ایم، بازهم دولتمردان را به هوشیاری در برابر غربی ها که می خواهند کمترین امتیاز را بدهند و بیشترین امتیاز را بگیرند ‌توصیه می کنیم.

http://www.iranpressnews.com/source/159747.htm