گزارش‌سازی رسانه‌های بیگانه نشانه تاثیرگذاری صحبت‌هایم بود

فارس

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تکذیب گزارش رسانه‌های بیگانه در خصوص وضعیت پوشش زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی گفت: این گزارش تقطیع شده نشان از تأثیرگذاری مثبت صبحت‌هایم در آن مناظره بوده است.

به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس،یکی از رسانه‌های بیگانه (رادیو فردا)گزارشی از مناظره  پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب اسلامی که هفته گذشته در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، منتشر کرد که در آن اطلاعاتی مغایر با صحبت‌های معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان ارائه شده است.

در این گزارش سعی شده بخش‌های مختلف مناظره تقطیع و در کنار هم قرار گیرد تا مفاهیم مورد نظر نگارنده و رسانه مربوطه را منتقل کند.

فرشته روح‌افزا معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن تکذیب گزارش‌سازی این رسانه از نشست عنوان شده، گفت:‌انتشار این گزارش در رسانه‌های بیگانه نشان از تأثیرگذاری مثبت صبحت‌هایش دانست.

وی بحث مطرح شده درباره کاهش سن دوستی میان دختران و پسران ایرانی را تکذیب کرد و ابراز داشت: من چنین ادعایی نکرده‌ام.

روح افزا با بیان اینکه سلحشوری در این مناظره در بخشی‌ از صحبت هایش مدعی شد که ۴۵ هزار ازدواج زیر سن ۱۳ سال داریم گفت: این در حالی است که براساس آمار رسمی سازمان ثبت احوال این آمار مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است و فقط حدود ۴ هزار ازدواج زیر ۱۳ سال داریم که ارائه این آمار غلط از سوی یک نماینده مجلس نشان دهنده عدم اشراف ایشان بر آمار است.

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: در مورد ازدواج زیر ۱۵ سال نباید به نحوی صحبت شود که این مفهوم انتقال یابد که تمامی این ازدواج ها اجباری و ناموفق بوده در حالی که ما نمونه های زیادی ازدواج موفق در این گروه سنی هم داریم و اگر قرار است مشکلی حل شود نباید مشکل جدیدی اضافه شده و با ممنوعیت ازدواج در این سن شاهد اتفاقات ناخوشایندی باشیم.

روح افزا خاطرنشان کرد: باید در زمان تصویب این قانون به فکر دخترانی هم باشیم که به خاطر محروم شدن از ازدواج اقدام به فرار می‌کنند که در این زمینه آمار عمومی وجود ندارد اما آمار برای برنامه ریزان و تصمیم گیران وجود دارد و ضرورتی ندارد این آمار منتشر شود زیرا انتشار آن موجب لطمه خوردن به آبروی خانواده‌ها در شهرها و روستاهای کوچک می‌شود.

وی افزود: به عقیده من فضای نامناسب فرهنگی کشور که به دلیل عملکرد ضعیف دولت و نبود نظارت بر آثار تولیدی ایجاد شده است.

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تاکید بر اینکه هیچکدام از نهادهای مسئول درباره پوشش و حجاب عملکرد درستی نداشته‌اند گفت: با این وجود جوانان ما نسبت به دین و مظاهر دینداری همچون حجاب پایبندند.

روح‌افزا خاطرنشان کرد: فیلم و صوت این جلسه موجود است و من خوشحالم که این رسانه‌ها با وجود مستندات موجود عصبانی شده و دست به خبرسازی زده‌اند.

در گزارش مذکور (همان مطلبی که در سایت رادیو فردا منتشر شده است) به نقل از معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان آمده است: با توجه به پایین‌ آمدن سن «تن‌فروشی» و افزایش «سقط جنین غیرقانونی» و «مظاهر جنسی» در ایران، مخالفت با ازدواج کودکان در کشور درست نیست.

همچنین عنوان شده است: آمار تعداد فرار دختران بین ۱۳ تا ۱۵ ساله در ایران «موجود است، اما بهتر است اعلام نشود».